۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۱۲۱
آخرین وضعیت کرونا در استان ایلام؛

از توصیه امام جمعه ایلام به رعایت نکات بهداشتی تا عملیات ضدعفونی شهر مهران

از توصیه امام جمعه ایلام به رعایت نکات بهداشتی تا عملیات ضدعفونی شهر مهران
شهروندان ایلامی همراه با مسئولان و حمایت و اعتماد به سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس در بیمارستان‌ها پرچم مقابله و شکست کرونا را برافراشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کرونا؛ یک ویروس وحشی و جهش‌یافته است، در برابر کودکان نسبتاً مهربان یا دست‌کم کم‌خطر است و هرچه سن بالاتر می‌رود یا انسان ضعیف‌تر می‌شود مهاجم‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. کرونای جدید، سریع و قدرت کشندگی 2 درصدی مبتلایان را به نام خود ثبت کرده است. وقتی در قاعده‌ ریه‌ می‌نشیند پس از چند روزبه شکل انفجاری ریه را پر می‌کند و قلب را از کار می‌اندازد.

اما این ویروس وحشی در مقابل اراده ایرانیان خاصه شهروندان ایلامی محکوم‌به شکست است، چراکه شهروندان ایلامی همراه با مسئولان و حمایت و اعتماد به سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس در بیمارستان‌ها پرچم مقابله و شکست کرونا ویروس را برافراشته‌اند که در این گزارش مواردی از اقدامات به نظر خوانندگان می‌رسد.

عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی پزشکان موجب شکست کرونا ویروس

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله نور کریمی تبار اظهار داشت: سلامت مردم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه سالم بودن افراد جامعه دغدغه هر انسانی است، اظهار کرد: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و مردم عزیز کشورمان دریغ نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: با توجه تحرکات دشمن در ماجرای کرونا لازم است تا مردم عزیز به نظرات کارشناسی متخصصین وزارت بهداشت و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی پزشکان توجه کنند.

امام‌جمعه ایلام ضمن تقدیر از زحمات پرستاران و پزشکان خط مقدم در این بیماری ادامه داد: انشالله با رعایت موارد فوق و هر چه زودتر شاهد پیروزی ملت ایران و جشن نابودی این ویروس مخرب باشیم.

هشدار شدید فرماندار ایلام به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی موردنیاز مردم در شهرستان ایلام

خیرالله گرا وند گفت: به‌منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار کالاهای بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده ازجمله دستکش و ماسک، گشت‌های ویژه در این ایام تشکیل‌شده است با دقت وضعیت بازار را رصد می‌کنند.

وی در ادامه تأکید کرد با توجه به شرایط موجود جامعه و اضطراب و ترس برخی شهروندان از شیوع ویروس کرونا متولیان امر با نظارت و پیگیری درست و در دسترس قرار دادن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده باید در خدمت مردم باشند.

فرماندار ایلام به محتکران هشدار داد که اگر تخلفی صورت گیرد با متخلفین برخورد قانونی و قاطع صورت می‌گیرد چراکه سلامت مردم خط قرمز ما است.

تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی بدون نیاز

سهیلا ملکشاهی اظهار داشت: استفاده از خدمات غیرحضوری به‌جای مراجعه فیزیکی به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی و تغییر در برخی فرآیندهای بیمه‌ای تأمین اجتماعی در دستور کار این اداره کل است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از سلامت بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران، خدماتی را از طریق سامانه غیرحضوری را فراهم نموده‌ایم که لازم است مخاطبین سازمان قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین خدمتی که بیمه‌شدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند، مربوط به دفترچه‌های درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری مذکور درخواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام در خصوص تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی نیز گفت: کلیه دفترچه‌های درمانی که تا پایان بهمن‌ماه اعتبار داشته‌اند بدون نیاز به مراجعه به شعب و یا کارگزاری تا پایان فروردین‌ماه 1399 دارای اعتبار خواهند بود.

عملیات ضدعفونی شهر مهران طی شب گذشته توسط شهرداری مهران

حجت‌الله نصیری پور شهردار مهران اظهار داشت: عملیات ضدعفونی شهر مهران از ساعت 21 شب گذشته توسط نیروهای شهرداری مهران از هسته مرکزی و نقاط پرتردد شهر آغاز شد.

شهردار مهران گفت: در روزهای گذشته عملیات ضدعفونی پارک‌ها، مساجد ورودی شهر و سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها انجام پذیرفته و کماکان ادامه خواهد داشت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات