۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۴۲۱۲۹

بسیج جامعه پزشکی استان فارس برای مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرد

بسیج جامعه پزشکی استان فارس برای مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرد
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس از فراخوان نیروهای این جامعه برای پیوستن به جهاد سلامت در مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شب گذشته وزیر بهداشت از تشکیل 300 هزار اکیپ برای مقابله با بیماری کرونا در کل کشور خبر داد که این اکیپ‌ها از 2 روز آینده کار خود را آغاز می‌کنند.

به گفته وی این کار با هدف غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم آغاز می‌شود تا با شناسایی موارد مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع شوند و تحت درمان قرار گیرند.

در همین راستا فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم از آمادگی نیروهای بسیج پزشکی برای پیوستن به این امر خبر داد و اظهار داشت: در شیراز نیز این موضوع مطرح شده و ما نیز فراخوانی برای دعوت از نیروها اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه آماده همکاری با مجموعه علوم پزشکی شیراز هستیم، گفت: در مدت شیوع بیماری نیز به بیمارستان علی اصغر(ع) و اورژانس در حد توان کمک کردیم و در صورت ضرورت و نیاز به حضور نیرو نیز بسیج جامعه پزشکی این آمادگی را دارد که تیم‌هایی را در اختیار مراکز مقابله با این بیماری قرار دهد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه در مقابله با این بیماری توجه به 2 نکته ضروری است، افزود: مهم‌ترین و نخستین نکته حفظ آرامش و فراهم کردن شرایطی برای آرامش روانی مردم است چراکه استرس یکی از عوامل پایین آوردن سیستم ایمنی بدن است.

بهارلویی با اشاره به دومین نکته بیان کرد: دومین موضوع مهم توجه به خودمراقبتی و رعایت اصول آن است که این نیز باید در میان مردم فرهنگ‌سازی و تبلیغ شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات