۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۴۲۲۰۳
حجت الاسلام سقای بی ریا در گفت و گو با رسا:

نقش روحانیت در تحقق بیانیه گام دوم زیربنایی و مانند جان در کالبد است

نقش روحانیت در تحقق بیانیه گام دوم زیربنایی و مانند جان در کالبد است
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) نقش روحانیت در تحقق گام دوم را نقشی زیربنایی دانست و گفت: اقدامات حوزه‌های علمیه، روح جامعه را برای مسیر ۴۰ سال پیش رو آماده می‌کند.

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت گام دوم انقلاب اظهار داشت: با توجه به این که در طلیعه بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در یک دور جدیدی از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی قرار داریم، اولین گام، خود سازی و گام دوم جامعه پردازی است و اخلاق اسلامی و تقوای الهی زیربنای این دو کار بوده و طبعاً این دو منجر به تمدن سازی می شود.

نقش اصلی در هدایت مردم به سمت معنویت بر عهده حوزه های علمیه است

وی روحانیت را هدایتگر مردم به سمت معنویت و تقوا دانست و گفت: در مغز و اصل کار، آن تربیت الهی برای خود سازی و جامعه پردازی باید مد نظر قرار بگیرد و حوزه های علمیه، طلاب، علما و بزرگان نقش اصلی را در هدایت مردم به سمت معنویت و تقوا دارند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: لازمه این که مردم صالح شوند و خدمتگزاری در جامعه رواج یابد و صلاح رایج شود تا فسادها برچیده شده و ظلم ها در حق هم برداشته شود و افراد خدوم و دلسوز بر سر کار بیایند، خودسازی است.

وی افزود: اگر ما مردم را دین دار کنیم و تقوا را آموزش دهیم و آنها به خصوص نسل جوان را مخالف هوای نفس بار بیاوریم، نوید آینده درخشان برای گام دوم است.

حجت الاسلام سقای بی ریا اظهار داشت: وقتی که انسان ها صالح شدند، می توانند جامعه را زینت دهند و جامعه را از همه ویژگی هایی که باید یک جامعه اسلامی داشته باشد برخوردار کنند

نقش روحانیت در تحقق بیانیه گام دوم مانند جان در کالبد است

وی با بیان این که نقش روحانیت و حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب، نقشی زیربنایی و مثل جان در یک کالبد است، گفت: همه اقدامات دیگر کالبدی و جسمانی است و اقدام حوزه های علمیه، روحانی است و روح را صیقل می دهد و روح جامعه را برای مسیر 40 سال پیش رو  آماده می کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به مسؤولیت حوزه های علمیه نسبت به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: حوزه های علمیه در اینجا مسؤولیت سنگینی دارند، حتی ریشه تمدن سازی نیز همین خودسازی و جامعه پردازی است که اگر به درستی انجام شود، به طور قطع پیگیری می شود و همه اینها زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است که عدالت در سراسر جهان تحقق می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله خداوند متعال به ما توفیق دهد تا این وظیفه را به خوبی بشناسیم و با برنامه ریزی به کمک مسؤولان دلسوز، بتوانیم وظایف خودمان را در این زمینه انجام دهیم./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات