۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۰۶۹
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

کیفیت بخشی به نظام با عنایت به بیانیه گام دوم، رسالت حوزه علمیه است

کیفیت بخشی به نظام با عنایت به بیانیه گام دوم، رسالت حوزه علمیه است
حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه روح بیانیه گام دوم معنویت است، گفت: کیفیت بخشی به نظام اسلامی با عنایت به بیانیه گام دوم از رسالت‌های حوزه علمیه است.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه رسالت‌های حوزه علمیه عمدتا کار فرهنگی، معنوی و اخلاقی است، گفت: رسالت حوزه علمیه در عرصه بیانیه گام دوم انقلاب نیز مربوط به همین عرصه‌ها است که البته این رسالت ذاتی حوزه های علمیه نیز هست.

وی در ادامه افزود: این مبانی معنوی و اخلاقی برخاسته از قرآن و عترت است و باید در راستای ترویج این مبانی ذیل بیانیه گام دوم انقلاب تلاش ویژه‌ای وجود داشته باشد.

کیفیت بخشی به نظام از وظایف حوزه علمیه است

حجت الاسلام حسناتی کیفیت بخشی به نظام مقدس اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از ضروریات کنونی کشور و وظایف حوزه علمیه دانست و اظهار کرد: دولت سازی، خودسازی و جامعه سازی عرصه‌هایی است که نظام مقدس اسلامی به آن نیازمند است و حوزه‌های علمیه باید با تربیت طلاب و روحانیون خودساخته، توانمند، عالم و دارای مهارت فرهنگی تبلیغی، در رسیدن نظام اسلامی به این اهداف نقش آفرینی کند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما به شدت محتاج اخلاق و معنویت است و پذیرای این مهم می‌باشد، اگر حوزه‌های علمیه جوانان قابل و لایق که از نظر علمی، اخلاقی، تربیتی و مهارت بیان دارای توانمندی‌های لازم هستند را تربیت و به جامعه عرضه کند، چنین تربیت شدگانی جایگاه والایی در جامعه خواهند داشت، حتی در دستگاه‌های دولتی و حکومتی و پایگاه‌های فرهنگی نظیر مساجد شاهد شأنیت ویژه و اثرگذاری این تربیت شدگان حوزه علمیه خواهیم بود.

وی با تأکید بر نیاز جامعه به تربیت شدگان حوزه علمیه، تصریح کرد: روح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معنویت و اخلاق است، حتی مسائل علمی و اقتصادی و سیاسی بر پایه مسائل معنوی و اخلاقی باید بنا نهاده شود تا در مسیر حقیقی و صحیح خود باشد و منظومه جامعه باید در این عرصه همگام باشد.

حجت الاسلام حسناتی به ضرورت پیشتازی حوزه علمیه در تحقق ابعاد معنوی و اخلاقی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید حوزه علمیه دعوت کننده مردم در این عرصه باشند نه اینکه خود بایستند و مردم را دعوت به اخلاق کنند و البته حوزه همیشه در همه عرصه‌ها ابتدا پیشتاز سپس دعوت کننده بوده است.

ضرورت هجرت از قم برای ترویج بیانیه گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هجرت از حوزه علمیه قم را یک ضرورت برای ترویج و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و تصریح کرد: امام خمینی می‌فرمایند این یک افتخار است برای علمای متعهد و ارزشمند که درس و بحث در قم را برای حفظ نظام مقدس اسلامی و پر کردن خلأهای موجود در بلاد مختلف رها کرده و هجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید نیز به مسأله هجرت از قم و تبلیغ و نشر معارف دین در شهرها و دیارهای مختلف عنایت ویژه دارند و انصافا هم لازم است بزرگان حوزه علمیه با توجه به نیازی که در شهرهای مختلف احساس می‌شود از قم هجرت کرده و با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب به ترویج و نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی و معارف دینی بپردازند./1304/ت210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
United States
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
مدیر پایگاه احسنت
0
0