۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۴۲۲۳۰

برگزاری نماز جمعه کرمان منوط به تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا است

برگزاری نماز جمعه کرمان منوط به تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا است
سرپرست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: برگزاری نماز جمعه این هفته در استان کرمان منوط به تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا ویروس است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید‌محمد جعفری اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده در جامعه و شیوع ویروس کرونا در کشور تصمیم‌گیری در ارتباط با برگزاری نماز جمعه به عهده ستاد ملی پیشگیری از کرونا ویروس است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با وجودی که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آئین عبادی سیاسی جمعه اندیشیده شده بود پیرو درخواست ستاد مبارزه با کرونا نماز جمعه در سراسر استان لغو شد افزود: برگزاری نماز جمعه این هفته نیز منوط به تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا ویروس است.

سرپرست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه وضعیت را به ستاد ملی پیشگیری از کرونا ویروس اعلام می‌کند گفت: در تهران و به صورت ملی برای این مهم تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ارتباط با برگزاری نمازهای جماعت در مساجد سراسر استان گفت: تصمیم‌گیری در این مورد به عهده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نبوده اما در استان در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود.

آیین دشمن‌شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه در استان کرمان هر هفته در 56 نقطه سراسر استان برگزار می‌شود که نماز جمعه هفته گذشته به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نشد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
قابل توجه ائمه محترم جماعات:
با سلام به استحضار می‌رساند با توجه به تصمیم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، برگزاری و یا عدم برگزاری نمازهای جماعت در این شرایط به تشخیص ائمه جماعات و هیئت‌امناء مساجد می باشد، و در صورت تصمیم به برگزاری نمازهای جماعت باید تمام نکات بهداشتی رعایت شود.
⚡️سالمندان سعی کنند به مسجد نیایند.
⚡️هرنماز گزار زیرانداز مخصوص بهمراه داشته باشد.
⚡️ هر کس مهر اختصاصی داشته باشد.
⚡️ از تسبیح های مشترک استفاده نشود .
⚡️در اقامه نماز جماعت به حداقل‌ها اکتفا شود.
⚡️ از دعاها و مستحبات که موجب معطلی مردم میشود، پرهیز شود.
⚡️ضد عفونی کردن مساجد.
⚡️مایع و صابون داخل دستشوئیهاموجود باشد.
⚡️نمازگزاران بهمدیگر دست ندهند.
⚡️در صورت علائم سرماخوردگی از آمدن به مسجد خودداری کنند.
⚡️سعی کننددر صورت صحبت کردن از یکدیگر فاصله داشته باشند .
و...
اداره تبلیغات اسلامی شهرستان انار.
0
0