۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۴۲۲۵۸
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

طلاب دروس حوزوی را به صورت مجازی فرا می گیرند

طلاب دروس حوزوی را به صورت مجازی فرا می گیرند
سرپرست حوزه علمیه لرستان با اشاره به تعطیلی مدارس بر اساس تصمیمات مسؤولان ذیربط و به علت جلوگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا، گفت: طلاب به صورت مجازی آموزش می بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: بنا به تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسؤولان ذیربط مدارس علمیه لرستان همچون دیگر مراکز آموزشی تعطیل هستند.

وی هدف از تعطیلی مدارس علمیه را جلوگیری از فراگیر شدن کرونا ویروس عنوان کرد و افزود: در این راستا ساعات اداری حوزه علمیه نیز با توجه به تصمیمات استاندار لرستان کاهش یافته است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تعطیلی در حوزه علمیه معنا ندارد، عنوان کرد: طلبه همواره خود را موظف به مطالعه، تحقیق و پژوهش می داند و در هر شرایطی از این مهم غافل نخواهد شد.

وی در ادامه از ارائه آموزش دروس حوزوی به صورت مجازی خبر داد و گفت: تا زمانی که مدارس علمیه همچون دیگر مراکز آموزشی تعطیل هستند، آموزش مجازی برای طلاب ادامه خواهد داشت.

سرپرست حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه آموزش مجازی جهت جلوگیری از افت تحصیلی طلاب در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این اقدام با همکاری مدیران، معاونان آموزش و اساتید حوزه علمیه صورت می گیرد.

ماندن در منزل و رعایت بهداشت فردی مهم ترین توصیه به مردم است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا، مهم ترین سفارش به مردم ایران، رعایت نکات و دستورالعمل هایی است که از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود.

حجت الاسلام موسوی ماندن در منزل و حذف کارهای غیر ضروری، عدم حضور در مکان های پرتردد و عمومی و رعایت بهداشت فردی را از موارد مهمی خواند که باید مورد توجه قرار گیرد.

حفظ آرامش روانی جامعه در گرو توجه به اخبار رسانه های ملی است

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: نکته بسیار مهم دیگر اینکه اخبار، اطلاعات و دستورالعمل ها را فقط و فقط از وزارت بهداشت و رسانه ملی پذیرا باشیم.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: به هیچ وجه به فضای مجازی و شایعات آن توجه نکرده و خدای ناکرده اخبار بدون سند را منتشر نکنیم که صدمه به آرامش روانی جامعه وارد نشود.

سرپرست حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه امروز روز جهاد و دفاع از سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: همه باید پشت سر فرماندهان این جهاد بزرگ بوده و دستورات را فقط از ستاد فرماندهی(وزارت بهداشت) و امیران و فرماندهان(که پزشکان و پرستاران هستند) بگیریم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: باید آن دسته از اخبار و اطلاعات را به دیگران توصیه کرده و منتشر کنیم که از همان مرکز فرماندهی(رسانه ملی) منتشر می شود./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات