۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۴۲۲۹۹
امام جمعه زاهدان:

تابع نظر کارشناسان وزارت بهداشت برای برگزاری نماز جمعه هستیم

تابع نظر کارشناسان وزارت بهداشت برای برگزاری نماز جمعه هستیم
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حفظ سلامت مردم واجب است و در برگزاری نماز جمعه تابع نظر کارشناسان وزارت بهداشت هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی اظهار داشت: حفظ سلامت مردم جامعه، واجب از برگزاری نماز جمعه است؛ با توجه به شیوع کرونا در سطح جامعه، تجمعات و برنامه های مختلفی به مثل اقامه نماز جمعه لغو شده است، طبعا حفظ سلامت مردم از واجبات مهمی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال می شود و ما نیز تابع نظر کارشناسی آنها هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اقامه نماز جمعه گذشته در چندین استان لغو شد و برخی از علمای اهل سنت نیز از این موضوع، در راستای حفظ سلامت جان انسان‌ها پیروی کردند.

وی ضمن تقدیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و تمامی پرسنل و کارمندان این حوزه که در زمینه مقابله و مبارزه با بیماری کرونا تلاش می کنند، تصریح کرد: مردم باید برای حفظ سلامت خود به توصیه های متخصصان و نظرات کارشناسی آنها عمل کنند و رعابت نکات بهداشتی را در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، در اولویت کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: در ایامی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، باید از تجمعات و گردهمایی هایی که ضروری نیست پرهیز شود، اقامه نماز جمعه واجب است اما سلامت جان انسانها از اقامه نماز جمعه واجب تر است و مردم می‌توانند در ایامی که اقامه نماز جمعه لغوش می شود، نماز ظهر و عصر را به صورت فرادی اقامه کنند. در ماه رجب قرار داریم و نباید از قرائت آیات قرآن کریم و دعا به راحتی گذر کنیم و بهتر است از این فرصت به بهترین شکل بهره گیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است باید قرائت سوره های قرآن کریم از جمله حمد، فلق، ناس رادر اولویت قرار دهیم، در این زمان نباید از شفیع قرار دادن پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) غافل شد، رهایی از مشکلات را ازخدا خواسته و صدقه دادن را نیز فراموش نکنیم. در این ایام نباید از استغفار غافل شد، به این بهانه می توان بیشتر به سمت خداوند سوق پیدا کرده و با او گفت‌وگو کنیم./1350/د102/ب1

ارسال نظرات