۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۴۲۳۲۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

حرکت به سمت رشته های کاربردی معضل بیکاری جوانان را برطرف می کند

حرکت به سمت رشته های کاربردی معضل بیکاری جوانان را برطرف می کند
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت رشته های کاربدی در دانشگاه گفت: با این اقدام می توان در رونق اشتغال و اقتصاد جامعه انجام وظیفه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خم آباد، ظهر امروز در دیدار رییس و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت برقرار و تقویت شود.

وی همکاری دانشگاه و صنعت را از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: صنعتگران باید از علم و دانش فرهیختگان بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: اقدامات دانشگاه علمی کاربردی در راستای مهارت آموزی مؤثر بوده و باید در زمینه ارائه مهارت به افراد نقش پر رنگ تری ایفا نماید.

وی با تأکید بر ضرورت کیفیت بخشی به نظام آموزشی و کاربردی کردن آن دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: باید به سمت راه اندازی رشته های کاربردی در دانشگاه ها پیش رفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه حرکت به سمت رشته های کاربردی امری مهم در زمینه اشتغال زایی است، بیان کرد: در دانشگاه باید به صورت علمی و کاربردی در زمینه نفت، گاز، کشاورزی، شیلات و پرورش ماهی پرداخته شود.

وی اذعان داشت: با حرکت به سمت رشته های کاربردی می توان در پرورش دانشجویانی خلاق و توانمند ایفای نقش کرد که بتوانند با علم وارد بازار کار شوند و در رونق اشتغال و اقتصاد نقش آفرین شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیکاری امروز جوانان را معضلی بزرگ خواند و گفت: دانشگاه کانونی مهم برای مقابله با این معضل خواهد بود./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات