۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۴۲۳۲۹

خوب دفاع کنیم، در پرونده ویلموتس برنده می‌شویم

خوب دفاع کنیم، در پرونده ویلموتس برنده می‌شویم
رئیس سازمان اقتصادی فوتبال ایران گفت: این‌طور نیست که بگوییم لیگ تعطیل شده و دیگر برگزار نمی‌شود. هر زمان مسئولان وزارت بهداشت تصمیم بگیرند که برگزاری لیگ برتر فوتبال منعی ندارد، حتما دوباره آن را از سر می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاري رسا، فوتبال پرحاشیه ایران همیشه پر از خبر است؛ یک روز لیگ تعطیل می‌شود و روز دیگر انتخابات فدراسیون لغو شده و فردا احتمالا بازی‌های تیم ملی به خاطر بیماری کرونا لغو خواهد شد. هرچه که هست فوتبال را حواشی مختلف فراگرفته و هر روزی هم که به پایان این فدراسیون نزدیک می‌شویم، این حواشی بیشتر و بیشتر هم خواهد شد.تعطیلی موقت لیگ و آخرین خبر از وضعیت پرونده شکایت ویلموتس موجب شد تا به سراغ صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فوتبال ایران رفته و در این خصوص دقایقی با وی همکلام شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با درودگر را در ادامه می‌خوانید.

ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به کجا رسید؟ پرسپولیسی‌ها به‌شدت با تعطیلی لیگ مخالف هستند چون عقیده دارند شاید پوکر قهرمانی‌شان منتفی شود؟

در این تصمیم‌گیری‌ها به هیچ عنوان نباید نگاه فردی و رنگی داشته باشیم؛ از سوی دیگر نه ما و نه باشگاه‌ها نباید نگاه فردی به ماجرا داشته باشند. واقعیت این است که وقتی مصالح کشور مطرح می‌شود نباید پای هیچ مصلحت دیگری در میان باشد. حالا یک باشگاه قهرمان بشود یا خیر یا ما طرفدارش باشیم یا مخالفش؛ اینها اصلا مهم نیستند بلکه مهم سلامتی مردم است. ادامه دادن لیگ براساس دستورات مسئولان بالادستی فدراسیون و درخواست آنها بود.

پس لیگ تعطیل نمی‌شود؟

این‌طور نیست که بگوییم لیگ تعطیل شده و دیگر برگزار نمی‌شود. هر زمان مسئولان وزارت بهداشت تصمیم بگیرند که برگزاری لیگ برتر فوتبال منعی ندارد، حتما دوباره آن را از سر می‌گیریم. مگر لیگ برتر والیبال تعطیل نشد؟ در این میان بیشترین مقاومت را داشتیم هرچند ما هم به دنبال آن بودیم که لیگ برگزار نشود، اما براساس مصلحت عمومی صلاح این بود که لیگ برگزار بشود. با این حال به خاطر سلامت مردم و جامعه آن را لغو کردیم و زمانی که دستور معاونت وزارت بهداشت رسید، ما هم این تصمیم را گرفته و به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم.

اما گفته می‌شود این دستور قبل از هفته بیست‌ویکم بوده است؟

خیر، این‌طور نبود. ما خودمان در جلسات به دنبال لغو بازی‌ها بودیم و آقای بهاروند نیز روی این موضوع تاکید داشت، اما برخی مسئولان بالادستی که صاحب‌نظرند او را قانع می‌کردند که بازی‌ها برگزار شود، اما در آخرین لحظه که معاونت وزارت بهداشت تصمیم‌ را اعلام کرد، مسابقات لغو شد.

با چه استدلال و قیمتی؟ به قیمت سلامتی بازیکنان؟

در هر صورت، از نگاه مسئولان امر که در جلسات بودند، مصلحت این بود که لیگ پیگیری شود. منطق آنها این بود که اگر بازی‌ها برگزار شود، تعداد بسیار کم و محدودی در حد یکی دو نفر در معرض کرونا قرار می‌گیرند، اما به بهانه برگزاری یک دیدار لیگ برتر، 20،30 میلیون هوادار استقلال و پرسپولیس در خانه نشسته و کمتر در معرض خطر شیوع کرونا قرار می‌گیرند. بنابراین با این منطق اگر بازی‌ها لغو می‌شد تعداد زیادی انسان که در آن زمان به کار دیگری چه بسا در خارج از منزل مشغول می‌شدند، در معرض خطر بودند. در جلساتی که به این منظور با حضور مقامات بالاتر و مسئولان فدراسیون از جمله آقای بهاروند برگزار می‌شد، بسیاری از مسئولان به خاطر مصلحت عمومی موافق ادامه برگزاری لیگ برتر بودند.

از پرونده ویلموتس چه خبر؟ گفته بودید می‌خواهید این پرونده را به فیفا بکشید اما ویلموتس هم متقابلا همین کار را کرد؟

اتفاقا این کار را کردیم و ما اول به فیفا نامه زدیم و او در پاسخ این کار را انجام داد. در نامه‌ای که به ویلموتس زدیم به او اعلام کردیم باید مبلغی از دریافتی‌ای که از فدراسیون داشته است را برگرداند و یک رونوشت از این نامه را هم برای فیفا ارسال کردیم.

سرنوشت این پرونده به کجا خواهد انجامید؟

چیزی که مسلم است اینکه تمام اسناد و مدارک موجود و مستندات بیانگر آن است که ما فقط 40 روز از وجود این آقا استفاده کردیم و در همین مدت او ابدا مسئولانه کار را پیگیری نکرده تا جایی که برای بازی آخر مقابل عراق اصلا اردویی تشکیل نداده و برای این دیدار حساس سه روز قبل از بازی به تیم اضافه شده است. بنابراین معتقدم اگر از این پرونده در فیفا خوب و مستدل دفاع شود و فدراسیون از یک وکیل مجرب بین‌المللی استفاده کند، چون شواهد به سود ماست می‌توانیم به عاقبت آن خوش‌بین باشیم و شک ندارم اگر اصولی دفاع شود ما در این پرونده پیروز خواهیم شد./1360/

ارسال نظرات