۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۴۲۴۸۰

دردسر بزرگ کرونا برای فوتبال از آسیا تا اروپا

دردسر بزرگ کرونا برای فوتبال از آسیا تا اروپا
تیم‌های باشگاهی اروپایی نیز اعلام کردند که در رقابت‌های جام بین‌المللی قهرمانان که قرار است در تابستان و به عنوان دیدارهای تدارکاتی پیش فصل برگزار شود به آسیا سفر نخواهند کرد و امسال اردویی در کشورهای آسیایی نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاري رسا، به نوشته روزنامه ساندی مورنینگ هرالد استرالیا، پس از بیانیه اخیر AFC در خصوص احتمال تعویق دیدارهای ملی، دو دیدار استرالیا مقابل کویت و نپال هم ممکن است به زمان دیگری موکول شود. در بیانیه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید شده با توجه به گسترش ویروس کرونا و بالا رفتن تعداد کشورهایی که با این بیماری درگیر هستند، این نهاد در تلاش است تا جلسه ای فوری با مقامات فیفا ترتیب دهد تا درباره برگزاری یا تعویق دیدارهای مقدماتی جام جهانی تصمیم گیری شود.

به نوشته این روزنامه احتمالا تاریخ جدید این مسابقات پس از این جلسه اعلام خواهد شد. البته این جابجایی ممکن است مشکلاتی برای فدراسیون این کشور ایجاد کند چرا که آنها در سال آینده به عنوان تیم مهمان در مسابقات کوپا آمه‌ریکا شرکت خواهند کرد و تغییر زمان مسابقات ممکن است با زمان حضور تیم ملی این کشور در آمریکای جنوبی تداخل داشته باشد.

از سوی دیگر تیم‌های باشگاهی اروپایی نیز اعلام کردند که در رقابت‌های جام بین‌المللی قهرمانان که قرار است در تابستان و به عنوان دیدارهای تدارکاتی پیش فصل برگزار شود به آسیا سفر نخواهند کرد و امسال اردویی در کشورهای آسیایی نخواهند داشت.

اپیدمی کرونا باعث شده تا باشگاه‌های بزرگ اروپایی از ترس ابتلا به این بیماری برخلاف سال های اخیر قید حضور در آسیا و درآمدهای جانبی حاصل از سفر به خاور دور را بزنند. این مسابقات در تابستان امسال نیز در کشورهای مختلف و با حضور تیم‌های قدرتمند باشگاهی برگزار شد اما مسئولان برگزار تصمیم گرفتند برای سال آینده میزبانی بازی ها را از برخی کشورهای آسیایی به نقاط دیگر جهان منتقل کنند.

 لیگ برتر جزیره نیز از تبعات انتشار این ویروس در امان نمانده و پس از مشاهده نخستین موارد ابتلا به این ویروس در بریتانیا، حالا اتحادیه فوتبال این کشور و همچنین مسئولان لیگ برتر مشغول بررسی راهکارهای احتمالی برگزاری ادامه لیگ هستند. یکی از گزینه های محتمل برگزاری مسابقات تا پایان فصل بدون حضور تماشاگر و پشت درهای بسته است تا از گسترش این ویروس بین هواداران جلوگیری شود.

همچنین گفته می شود با توجه به گسترش شدید این ویروس در ایتالیا تعطیلی چند دیدار لیگ این کشور، ممکن است دیدار دوستانه انگلیس و ایتالیا که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود نیز لغو یا در تاریخ دیگری برگزار شود.

به نوشته رسانه های بریتانیایی در صورتیکه رقابت های لیگ برتر لغو شود ضرری چندین میلیون پوندی به باشگاه ها و حامیان مالی تیم ها وارد خواهد شد و به همین دلیل اسپانسرها ترجیح میدهند مسابقات به هر صورت ممکن و حتی بدون تماشاگر برگزار شود. در این صورت اتحادیه انگلیس باید کمک های مالی برای تیم های متوسط و ضعیف در نظر بگیرد چرا که آنها حساب زیادی روی درآمد حاصل از بلیت فروشی انجام می دهند و در صورتی که بازی های بدون تماشاگر برگزار شود بسیار بیشتر از تیم های بزرگ ضرر می کنند./1360/

ارسال نظرات