۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۴۲۴۸۴
آیت الله شاهچراغی:

حفظ منابع طبیعی کشور مستلزم همتی مضاعف است

حفظ منابع طبیعی کشور مستلزم همتی مضاعف است
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: حفظ منابع طبیعی کشور مستلزم همتی مضاعف است، تلاش‌ها و خدمات انجام شده قابل تقدیر است، اما کافی نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که به مناسبت هفته منابع طبیعی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، برگزار شد، اظهار داشت: همه افراد و اقشار جامعه باید خود را در حفظ و صیانت از منابع طبیعی و سرمایه خدادادی خاک و آب مسؤول بدانند؛ حیات و بقای بشر وابسته به حفظ این سرمایه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان منابع طبیعی را سرمایه بی بدیل ملی و احیا و توسعه این نعمت خدادادی را از مهمترین وظایف مسؤولان امر برشمرد و خاطرنشان کرد: منابر و مساجد و روحانیان و ائمه جمعه می‌توانند بهترین مبلغ در ترویج فرهنگ حفظ و استفاده و بهره برداری صحیح از انفال و منابع طبیعی است.

امام جمعه سمنان با گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری بر اهمیت گسترش فرهنگ درختکاری در جامعه تأکید کرد و افزود: فرهنگ احترام و حفظ منابع طبیعی باید به منشی عمومی و فرهنگی همگانی بدل شود و در رأس آن‌ها سنت حسنه درختکاری است، البته مسؤولان امر نیز باید نقش خود را در فرهنگ سازی و مهیا کردن زیرساخت‌ها جدی بگیرند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه همه اقشار می‌توانند نقش خود را در حفظ منابع طبیعی ایفا کنند، تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی کشور مستلزم همتی مضاعف است، تلاش‌ها و خدمات انجام شده از سوی مسؤولان قابل تقدیر است، اما کافی نیست./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات