۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۵۲۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

احیای منابع طبیعی و مراتع از واجبات شرعی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی است

احیای منابع طبیعی و مراتع از واجبات شرعی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی است
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: در راستای مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی، احیای منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع از واجبات شرعی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی است.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین روز درختکار در پالایشگاه شازند با اشاره به ضرورت حفظ و حراست از منابع طبیعی، محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع اظهار داشت: حفاظت و حراست از محیط زیست، جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی مقوله مهمی است که باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد و به طور قطع این مهم در سایه همراهی آگاهانه و برنامه‌محور مردم در کشور و همچنین در استان مرکزی محقق می‌شود.

وی افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ درختکاری و حفاظت از این منابع و احیای جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت بوده و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و پیشگیری از تخریب و آسیب به این عرصه‌ها حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در راستای مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی که امروز مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه به وجود آورده‌اند، احیای منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع از واجبات شرعی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ایجاد فضای سبز و همچنین توسعه جنگل‌کاری در پیرامون صنایع باید به منظور حفاظت و مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار صنایع بزرگ نظیر پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه در اطراف شهرستان‌های اراک و شازند لازم است که به منظور حفاظت از محیط زیست این مناطق ایجاد فضای سبز در اطراف این صنایع تا وسعت 10 هزار هکتار انجام شود.

راه عبور از معضل ویروس کرونا خودمراقبتی و همراهی مردم است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به شرایط امروز جامعه و اهمیت مسئله خودمراقبتی هم عنوان کرد: در این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور مهم‌ترین وظیفه مردم برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن خودمراقبتی است.

آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: این مهم باید در دستور کار تمام واحدهای صنعتی، اداری و همچنین خانواده‌ها قرار گیرد و با رعایت مسائل بهداشتی در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس در جامعه حرکت کنند.

وی تصریح کرد: به طور قطع در سایه همراهی مردم و با رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی توسط اقشار مختلف مردم می توانیم از کرونا ویروس که یکی از دغدغه‌های ملی و بین‌المللی است عبور کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات