۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۴۲۵۸۷
آیت الله موسوی اصفهانی در گفت و گو با رسا:

با بهره از تجربیات گام نخست باید اهداف انقلاب در گام دوم را محقق کنیم

با بهره از تجربیات گام نخست باید اهداف انقلاب در گام دوم را محقق کنیم
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بایستی با بررسی نقاط ضعف و قوت چهل سال اول، راه رسیدن به اهداف والای انقلاب را در گام دوم تا حد امکان تسهیل کنیم.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بعد از 40 سال اول انقلاب، برنامه 40 سال دوم را ترسیم کردند که عمده مطلب این است که ما نقاط قوت و ضعف 40 سال اول را دقیقاً بررسی کنیم.

وی افزود: این کار مخصوصاً برای نسل جوان، روحانیت، دانشگاهیان و اقشار انقلابی یک فرصت خوبی است که نقاط قوت و ضعف 40 سال اول را برای رسیدن به آن اهدافی که انقلاب برای آن شکل گرفت، مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید ببینیم که در چه مراحلی حرکت ما مثل دفاعی، استقلال سیاسی، دفاع نظامی هشت ساله و مثل مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی خوب بوده و نقاط قوت را نسبت به چهل سال گذشته دقیقاً در نظر بگیریم و برای تقویت این تجربیات در 40 سال دوم انقلاب از آن تجربیات بسیار ارزشمند که گاهی به قیمت خون ده ها هزار شهید به دست آمده، برای گام دوم استفاده کنیم.

وی گفت: از طرف دیگر، باید دید که در 40 سال گذشته مجموعاً در چه مسائلی برای رسیدن به آن اهدافِ مورد نظر امام راحل، شهدا و انقلابیون موفق نبوده ایم و آن نقاط ضعف را مورد توجه قرار دهیم، مسؤولان و حوزه های علمیه ما در صدد باشند و راه رسیدن به آن اهدافی که در 40 سال اول باید می رسیم و مقداری کُند بودیم و بهتر از این می توانستیم قدم برداریم را تدوین کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: با یاری تمام دلسوزان نظام اعم از دانشگاهیان، روحانیان، انقلابیون، سیاسیون، خانواده های شهدا می توانیم از گام دوم استفاده کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری مثلاً در مسأله عدالت بسیار خوب ترسیم کردند که ما در این مسأله گام های بسیار مؤثر خوبی را در 40 سال اول انقلاب برداشتیم و تا حدود زیادی توزیع ثروت و سایر مسائل رفاهی در میان اقشار مختلف که در اقصی نقاط کشور اسلامی ما در این 40 ساله صورت گرفته و تا حدود زیادی این نیازها برطرف شده، اما باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب برای این است که نقاط قوت و ضعف گام اول انقلاب را بررسی کرده و راه رسیدن به اهداف والای انقلاب را در گام دوم با تجربه ای که از گام اول داریم، تا حد امکان تسهیل کنیم./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شروع کار مجلس انقلابی و جهادی یازدهم در گام دوم انقلاب=
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی :
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
khamenei.ir
((مراقب این سوءاستفاده‌کن‌ها باید بود. طرف می‌آید بانک ایجاد میکند با استفاده از اجازه‌ی توسعه‌ی بانک‌ها -که یکی از کارهای غلطی که در کشور شد این است که اجازه میدهند همین‌ طور پشت سر هم بانک به وجود بیاید- پولهای مردم را جمع میکنند، بعد شرکتهای صوری درست میکنند، پولهای مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکتهای خودشان میدهند، جیب خودشان را پُر میکنند، از این کارها دارند میکنند، اینها را بایستی مراقبت کرد، از اینها غفلت نباید کرد.))
0
0