۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۴۲۶۱۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

توصیه‌های بهداشتی و معنوی مقابله با کرونا باید افعال روزانه مردم باشد

توصیه‌های بهداشتی و معنوی مقابله با کرونا باید افعال روزانه مردم باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: راه‌حل عبور از پدیده جدید کرونا علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی، اجرای توصیه‌های معنوی هم هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با سرپرست و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات فعالان عرصه سلامت در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: یکی از مباحثی که اسلام اهمیت بسزایی به آن داده، مسئله بهداشت و سلامتی است؛ به‌گونه‌ای که اگر مردم توصیه‌های بهداشتی اسلام را جدی بگیرند سلامتی آن‌ها کمتر به مشکل می‌خورد.

وی افزود: اسلام دین پاکی و پاکیزگی است، بر این اساس خداوند احکام طهارت را تنظیم کرده تا اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی را نشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: خداوند خود صاحب نظافت و پاکی است لذا با توجه به این، نظافت را جزئی از دین مبین اسلام قرار داده است.

وی با اشاره به پدیده جدید کرونا که خیلی از کشورها را مبتلا کرده و بخش‌هایی از ایران را هم تحت شعاع قرار داده است، افزود: باید اعتقاد به مسئله طهارت و بهداشتی که در دین اسلام آمده را در بین جوامع بارور کنیم تا از این پدیده جدید کرونا به‌آسانی و با کمترین تلفات جان و مالی عبور کنیم.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: مسئله طهارت و توبه که در راستای هم در دین اسلام آمده، دو تطهیر را به ما می‌آموزد اول اینکه روح با توبه طهارت پیدا می‌کند و دیگر اینکه جسم نیز با نظافت و بهداشت تطهیر می‌شود.

وی افزود: در این راستا پزشکان علاوه بر توصیه‌های پزشکی که مختص جسم انسان است باید روح بیمار را هم با معنویت درمان کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌کارهایی که در حادثه‌ها و ناگواری‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود این است که توجه به معنویات را بیشتر کنیم تا هم دل مردم را قرص و گرم نگاه داریم و هم از مشکل به‌آسانی عبور کنیم.

وی افزود: باید مردم در شرایط فعلی علاوه بر رعایت کردن توصیه‌های پزشکی، معنویت را هم در خود بارور کنند تا ان شاء الله از شر این پدیده کرونا به‌آسانی عبور کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: درواقع راه‌حل عبور از پدیده جدید کرونا علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی، اجرای توصیه‌های معنوی هم هست./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات