۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۴۲۶۲۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پیاده کردن ایده های نظری نخبگان و فرهیختگان در عمل لازمه رفع مشکلات است

پیاده کردن ایده های نظری نخبگان و فرهیختگان در عمل لازمه رفع مشکلات است
نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت نهادهای فرهنگی و دینی، گفت: پیاده کردن ایده های نظری فرهیختگان در عمل لازمه رفع مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، صبح امروز در جلسه کار گروه فرهنگی و آموزشی با موضوع بررسی آسیب های آموزش و پرورش  که در  بیت امام جمعه شهرستان خرم آباد برگزار شد، با تبریک میلاد امام محمد تقی(ع) گفت: مهم ترین راه حل رفع مشکلات در عرصه های مختلف بهره مندی از ایده های نظری نخبگان و فرهیختگان است.

وی با تأکید بر ضرورت دوری از شعار زدگی افزود: مشکلات جامعه و نهادهای فرهنگی و اجرایی با شعار حل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: آنچه همواره در کشور ما جاری بوده این است که دیدگاه های نظری و آنچه در عمل اتفاق می افتد از هم جدا بودند و به عنوان نمونه بخش صنعت و دانشگاه با هم متفاوت هستند.

وی بیان کرد: تفاوت و دور بودن نهادها از یکدیگر ریشه بسیاری از مشکلات است که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: در مباحث فرهنگی  نیز نویسندگان و فرهیختگان به گونه ای قلم می زنند و دستگاه های اجرایی نیز به کار خود مشغول هستند و در واقع یک فاصله ای بین فرهیختگان و متولیان امر فرهنگی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: گاهی اهل نظر که متصدی  اجرا می شوند آن چنان درگیر بروکراسی کار اجرایی می شوند که درصد کمی از دیدگاه خود را اجرا می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل این جلسه این است که بتوانیم ایده های نظری را در عمل پیاده کنیم، گفت: این مهم باید اولویت همه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام فعالیت در زمینه های مختلف نیازمند بهره گرفتن از دانش متفکرین، صاحب نظران و فرهیختگان است تا بتوان جلوی مشکلات را گرفت و به نتیجه مطلوب رسید./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات