۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۴۲۶۲۶
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

مسؤولان با تمام توان به نیازمندان و محرومان جامعه کمک کنند

مسؤولان با تمام توان به نیازمندان و محرومان جامعه کمک کنند
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید مسؤولان و خیران با تمام توان به نیازمندان و محرومان جامعه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، چهاردهم اسفندماه، سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) است؛ این نهاد مقدس و مردمی تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب با حکم تاریخی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد.

مدیران و معاونین کمیته امداد استان به‌مناسبت 14 اسفندماه سالروز تأسیس نهادمقدس کمیته امداد با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک سالروز تأسیس این نهاد بابرکت اظهار داشت: کمیته امداد همواره به افرادهای نیازمند کمک کرده و تاکنون خدمات قابل قبولی به محرومان جامعه ارائه داده است.

وی خدمات ارائه‌شده کمیته امداد به مددجویان را مختلف اعلام کرد و افزود: خدمات مسکن، اشتغال، کمک‌هزینه تحصیلی، فرهنگی، درمانی، پرداخت تسهیلات، کمک‌هزینه ازدواج و پرداخت کمک‌های موردی و ارائه خدمات حقوقی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اگر عدالت نباشد، نظام هستی به هم می‌ریزد؛ تصریح کرد: عدالت در ارائه خدمات کمیته امداد به‌خوبی رعایت شده و هر یک از مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت، بر اساس نیازهایشان، خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رعایت عدالت، تقوا و اعمال نیک و خداپسندانه بهترین توشه آخرت است، گفت: هرچقدر عدالت رعایت شود، فاصله طبقاتی کمتر می‌شود، بنابراین باید مسئولان برای حل مشکلات مردم در این راستا گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه باید کار خوب و نیک را به دیگران آموزش دهیم، تاکید کرد: باید مسئولان و خیران با تمام توان به نیازمندان و محرومان جامعه کمک کنند.

وی با بیان اینکه امسال زکات جمع‌آوری شده در استان نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تاکید کرد: باید بیشتر به این بخش توجه شود تا نیازمندان بیشتری از برکات این فریضه در بخش‌های معیشت، مسکن، درمان و سایر سرفصل نیازها بهره‌مند شوند و بخشی از آن کمک‌ها نیز به ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه همچون مساجد اختصاص داده شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه قدرت علمی و موشک‌های قدرتمند ایران دشمنان را به لرزه درآورده است، خاطرنشان کرد: آمریکا با وجود اینکه خود را قدرتمند نشان داده اما در برابر اقتدار ایران سر تعظیم فرود می‌آورد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش‌ جریان‌های معاند نظام برای سوءاستفاده از کرونا در این شرایط کنونی خاطرنشان کرد: قطعاً با تلاش مسئولان و مقاومت مردم، این بیماری نیز ریشه‌کن می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی یادآور شد: گسترش فرهنگ پرداخت صدقه و کمک به نیازمندان، عاملی برای دفع بلایاست و در این شرایط کنونی نیز این امر، از جمله مهمترین کارها برای دفع بلای کرونا به شمار می‌رود.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه هم‌اکنون 69 هزار خانوار کردستانی در قالب 138 هزار نفر تحت حمایت امداد هستند، اظهار داشت: 26 هزار نفر از این جمعیت، زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: بودجه مصوب سال 98 برای نیازمندان استان کردستان 541 میلیارد تومان بوده که در 11 ماهه نخست امسال 461 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در 11 ماهه نخست امسال 166 میلیارد تومان مستمری و کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان پرداخت‌شده است.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، برای کمک به ازدواج 2800 جوان نیازمند 6 میلیارد تومان، بیمه اجتماعی مددجویان 4 میلیارد تومان، 3.5 میلیارد تومان برای درمان، 5 میلیارد تومان کمک موردی و تأمین هزینه‌های زندگی و دو میلیارد و 200 میلیون تومان نیز برای کمک به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت هزینه شده است.

شیخی‌زاده با اعلام اینکه در 11 ماهه نخست امسال 130 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد 3600 طرح اشتغال‌زایی مددجویان در استان پرداخت ‌شده است، خاطرنشان کرد: در بخش مسکن مددجویان نیز 530 واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستایی ساخته و خرید شده، که برای این واحدها 23 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با یادآوری اینکه 340 واحد مسکونی محرومان با مشارکت سپاه انجام‌ شده است، یادآور شد: ارائه خدمات آموزشی فنی و حرفه‌ای، مشاوره‌های شغلی، خدمات آموزشی ویژه خانواده‌های تحت حمایت، اردوهای تربیتی، آموزشی و تربیتی، معافیت کفالت فرزندان تحت حمایت، تسهیلات کارگشایی، تأمین لوازم ضروری زندگی، خدمات حقوقی، تعمیرات منازل مسکونی نیز بخش دیگری از خدمات این نهاد به مددجویان تحت حمایت بوده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
سلام
بیاییدباهم نماز۵شنبه که توصیه آیت الله بهجت که ازقول حضرت رسول صلوات الله علیه میباشدرابه نیت تعجیل درفرج آقاامام زمان ودفع بلاهای زمینی وآسمانی بخوانیم شیوه نمازدرکتاب جمال الاسبوع سیدبن طاوس بیان شده دوتا۲رکعت رکعت اول بعدازحمد۱۱بارسوره توحید
رکعت دوم بعدازحمد۲۱بارسوره توحید وبا۱سلام نمازرابه اتمام میرسانیم
۲رکعت بعد رکعت اول بعدازحمد۳۱بارسوره توحید
رکعت دوم۴۱بارسوره توحیدبعدازنماز۵۱بارسوره توحیدو۵۱بارصلوات وسپس۱۰۰باریارب یارب درسجده وسپس حاجات خودراطلب نماییم
نقل ازکتاب بهجت الدعا ص۳۸۰
0
0