۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۴۲۶۸۶
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق:

آمریکا مجری برنامه های اسرائیل در عراق است

آمریکا مجری برنامه های اسرائیل در عراق است
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اظهار داشت که نظامیان آمریکایی درپی تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در عراق هستند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق طی سخنانی به مناسبت «روز شهید» گفت: آمریکا و هم‎پیمانانش برنامه های خاصی در عراق دارند که همه آن ها در راستای مصالح رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه و تقسیم کشورها است.

وی افزود: آمریکا و هم‎پیمانانش به وسیله حضور قدرتمندانه حشد الشعبی و رهبران جبهه مقاومت تجربه تلخی از تاسیس و حمایت گروه های تروریستی نظیر القاعده و داعش در منطقه دارند.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تصریح کرد: سران واشنگتن درپی تقسیم عراق هستند به طوری که دیگر اسمی به نام دولت عراق باقی نماند و هدف بزرگ و مهم رژیم صهیونیستی یعنی تسلط بر منطقه از فرات تا نیل محقق شود.

وی ادامه داد: دشمنان به خوبی می دانند که تا زمانی که حشد الشعبی قوی و متحد وجود داشته باشد، هیچ گاه به اهداف شوم خود یعنی تقسیم عراق، دست پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام قیس الخزعلی تصریح کرد که اهداف اسرائیل از طریق حضور نظامیان آمریکایی در عراق در حال پیگیری است و در حقیقت، نظامیان آمریکایی حافظ منافع و در خدمت طرح های اسرائیل در عراق هستند.

وی ادامه داد: ما باید از همه توان خود برای پایان تهدیدات اسرائیل علیه وحدت، ثبات و حیات عراق استفاده کنیم.

گفتنی است که «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اواخر بهمن از آغاز خروج نظامیان تروریست آمریکایی از برخی پایگاه‌های آنان در عراق خبر داد.

الغانمی در جمع خبرنگاران گفت که «آمریکا، خروج از عراق را آغاز کرده و نیروهایش عملیات خروج از ۱۵ پایگاه نظامی را کلید زده‌اند».

وی خاطر نشان کرد که «آمریکایی‌ها اصرار دارند در این دو پایگاه (اربیل و عین الاسد) باقی بمانند، ولی فشار مردم و پارلمان [عراق] بر خروج آنان از تمامی پایگاه‌ها تأکید دارد».

عین الاسد مهم‌ترین پایگاه هوایی در عراق است که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند؛ پایگاهی که هدف حملات موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هجدهم دی ماه گذشته قرار گرفت. این عملیات در انتقامجویی از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی انجام شد و آمریکایی‌ها هنوز تلفات دقیق این حمله موفق را منتشر نمی‌کنند.

ارسال نظرات