۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۴۲۷۳۶
پژوهشگر حوزه بازی‌:

بازی‌های قرآنی در خانه انجام دهید

بازی‌های قرآنی در خانه انجام دهید
حجت الاسلام افشاری‌مقدم گفت: اگر والدین ساعتی از روز یا شب را به بازی با فرزندان اختصاص دهند، تاثیر روحی و روانی موثری دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های بهداشت معنوی، حجت الاسلام علی‌رضا افشاری مقدم پژوهشگر حوزه بازی‌های قرآنی و نویسنده کتاب قرآن، کودک و سرگرمی به موضوع بازی در خانه پرداخت.

حجت الاسلام افشاری‌مقدم با اشاره به نیاز روحی فرزند به بازی کردن گفت: اگر والدین ساعتی از روز یا شب را تعطیل کنند و هر دو به فرزندشان برسند، تاثیر روحی روانی بسیار موثری دارد، مثلا یک مسابقه را تدارک ببینید و در این مسابقه چند قرآن می‌آوریم و آن را به صورت گروهی یا انفرادی تقسیم می‌کنیم و این بازی را می‌توان به ده روش مختلف بازی کرد.

وی ادامه داد: روش اول بازی به این صورت است که یک نفر نام سوره‌ای را می‌گوید و نفر بعد باید با حرف آخر آن سوره، سوره بعدی را بگوید، مثلا من می‌گویم اعراف، نفر بعد باید بگوید فاطر، نفر بعد بگوید رعد و همین‌طور ادامه پیدا می‌کند و اگر کسی تکراری بگوید از دور مسابقه حذف می‌شود، برای همین اگر با حرف آخر سوره‌ای نماند، می‌توانید با حرف یکی مانده به آخر ادامه دهید و بازی کردن به این شکل باعث می‌شود که بچه‌ها نام سوره‌های قرآن را یاد بگیرند و هم به سمت قرآن خواندن بروند.

پژوهشگر حوزه کودک عنوان کرد: روش دوم به این صورت است که گروه اول تعداد نقطه را می‌خواهد و هر مقدار زمانی که گروه دوم سوره‌هایی که دو نقطه دارند، را پیدا کند، گروه اول نیز باید همان مقدار وقت داشته باشد و هر گروهی زودتر پیدا کرد، برنده می‌شود.

وی توصیح داد: روی ده صفحه مجزا از هم نام سوره و پشت آن معنا و ترجمه سوره مبارکه را می‌نویسم، هر ده کارت را در اختیار بچه‌ها می‌گذاریم و سپس از آنها می‌گیریم و معنای هر سوره را می‌پرسیم.

نویسنده کتاب قرآن، کودک و سرگرمی اظهار داشت: دو بازی کارتی انتظار و کارت بازی اعداد مهدوی که توسط مرکز تخصصی مهدویت در استان قم؛ آن را تولید کرده ‌برای کودکان ۵ تا ۸ سال برخی از مباحث مهدویت را آموزش می‌دهد.

وی در پایان گفت: در بازی کارتی انتظار، مجموعه کارت‌هایی را داریم و روی هر کدام تصویری کشیده شده و پایین آن تصویر توضیح داده که برای چه موضوعی از مهدویت است، کارت بازی اعداد مهدوی نیز بر روی چهل کارت عددهایی نوشته می‌شود و بر روی چهل کارت دیگر تصویر وجود دارد و هر کدام از اعداد با این تصاویر ارتباط دارند. /882/ 202/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
عالی بود.
1
0