۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۴۲۷۸۳
نماینده‌ ولی فقیه در استان هرمزگان تأکید کرد؛

ضرورت کاشت درختان مثمر در سطح شهرها

ضرورت کاشت درختان مثمر در سطح شهرها
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: شهرداری و مردم روی به کاشت درختان مثمر بیاورند تا مردم بتوانند از ثمر درختان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در حاشیه غرس درخت با گرامیداشت روز درختکاری اظهار داشت: این حرکت که همه ساله توسط رهبر معظم انقلاب و مسئولین کشور اتفاق می‌افتد یک حرکت نمادین است تا درختکاری در جامعه فرهنگسازی شود.

وی افزود: در اسلام به موضوع درختکاری عنایت و توجه شده و امروز لازم است برای ایجاد نشاط و فضای شاداب در جامعه مسئله درختکاری را مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: کسی که درختی را می‌کارد و غرس می‌کند مادامی که مردم از سایه، میوه و یا فضای نشاط انگیز آن درخت استفاده می کنند برای فرد صدقه جاریه و باقیات الصالحات منظور می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم مردم این فرهنگ را برای کاشت درختان مورد توجه قرار دهند و هر کسی در کنار منزل خود یک یا دو اصله نهال بکارد چرا که باعث می‌شود شهری سرسبز، بانشاط و پر درخت داشته باشیم که تاثیر بر آب و هوای شهر و نشاط مردم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: شهرداری و مردم توجه کنند که بیشتر به کاشت درختان مثمر روی بیاورند زیرا ما که باید آبیاری و مراقبت را انجام دهیم پس چه بهتر که مراحل کاشت و داشت و مراقبت‌ها برای یک درخت مثمر باشد تا مردم هم از ثمر آن استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در بندرعباس درختانی مانند نارنج که بوی خوشی را هم ایجاد کند در فصلی که ما میهمانان نوروزی را هم پذیرا هستیم می‌تواند جلوه خوبی را ایجاد کند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کاشت درخت صدقه جاریه هست
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
در این کوران ویروس کرونا درخت کاری را فراموش نکنیم
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
احسنتم
أیدکم اللّٰه تعالی
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
از رسا به خاطر انعکاس نظریات تشکر می کنم
ارائه نظریات عاری از توهین و ... روشی لازم و آموزنده برای دیگر رسانه هاست
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
البته کار با لباس روحانیت ... می شود با همان لباس پیراهن و شلوار ...
0
0