۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۴۲۹۱۵
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در کاشان:

به ازای هر ۴ خبر صحیح کرونایی، ۱۰۸ خبر غیر واقعی منتشر شده است

به ازای هر ۴ خبر صحیح کرونایی، ۱۰۸ خبر غیر واقعی منتشر شده است
توکلی گفت: به ازای هر ۴ خبر منتشر شده صحیح مربوط به بیماران کرونا ۱۰۸ خبر فیک، تقلبی، جعلی، شایعه و ... منتشر شده و بار عملیات روانی بالایی داشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد توکلی شامگاه شنبه ۱۷ اسفند در نشست خبری مقابله با کرونا که در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، با تقدیر از اطلاع رسانی رسانه ها، گفت: به ازای هر ۴ خبر منتشر شده صحیح مربوط به بیماران کرونا ۱۰۸ خبر فیک، تقلبی، جعلی و شایعه منتشر شده و بار عملیات روانی بالایی داشته است.

وی اطلاع رسانی صحیح را مهم دانست و تصریح کرد: انتشار برخی اخبار غیر واقعی از ضعف مسؤولان است، اما این ضعف در حال برطرف شدن است.

توکلی نمودار کنترل بیماری در ایران را امید بخش خواند و اظهار داشت: تعداد مراجعات بالا به بیمارستان کار بهداشت و کار درمان را به چندین برابر افزایش و سبب فرسایش کارکنان محدود درمانی می‌شود و نیاز به جذب نیروی جدید است.

به گفته وی کادر درمانی بیمارستان نیاز به جذب متخصص عفونی، متخصص داخلی رزیدنت عفونی و داخلی، پرشک عمومی، پرستار و کمک پرستار است که به صورت فراخوان جذب می‌شوند.

وی آینده نگری برای پذیرش بیماران را به دلیل ورودی‌های بالا و خروجی‌های پایین بیمارستان دانست و گفت: فضای بیمارستانی کم نداریم، اما تمامی فضای بیمارستان را نمی‌توان به بستری بیماران کرونا اختصاص داد و باید مدیریت شود و ورودی‌ها را کاهش و خروجی‌ها را افزایش داد.

توکلی با تأکید بر کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان شهید بهشتی کاشان، از اختصاص ۶ کلینیک درمانی شبانه روزی و درمانگاه‌های تامین اجتماعی در سطح شهرستان کاشان برای پذیرش بیماران خبر داد و افزود: بیماران برای مداوا به این کلینیک‌ها مراجعه کنند، در صورت نیاز به بیمارستان شهید بهشتی اعزام خواهند شد.

وی از مجموعه‌های نقاهتگاهی برای بستری شدن بیماران ترخیص شده از بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبرداد و ابراز داشت: بیماران بهبود یافته برای قرنطینه و ادامه درمان در این نقاهتگاه‌ها اسکان داده می‌شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در کاشان کادر درمانی پزشکان در مراکز درمانی را نیازمند حمایت‌های عاطفی شدید با انتشار عکس و تصاویر آنها از سوی رسانه دانست و گفت: برای حمایت‌های عاطفی خیرین کاشانی پای کار آمده و رسانه‌ها باید آن‌ها را تشویق و معرفی کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات