۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۴۲۹۶۳
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

توکل به خدا و توسل به امام زمان از راه های ایجاد نشاط در جامعه است

توکل به خدا و توسل به امام زمان از راه های ایجاد نشاط در جامعه است
حجت الاسلام فیض آبادی گفت: امروز که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعضای خانواده بیشتر در منزل هستند از این فرصت برای ایجاد صمیمیت و نشاط بهره ببرند.

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، عضو اتاق تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به استفاده از فرصت در کنار هم بودن در خانواده و ایجاد نشاط و تأکید کرد و گفت: در شرایط امروز که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعضای خانواده بیشتر در منزل و در کنار هم هستند از این فرصت استفاده کرده و در ایجاد صمیمت و همدلی از این فرصت بهره ببرند.

وی افزود: خانواده کانون آرامش است و در این ایام که اعضای خانواده بیشتر در خانه هستند زمانی را برای معنویات بگذارند؛ قرآن، دعا و نماز بخوانند همچنین زمانی را برای هم صحبتی با اعضای خانواده اختصاص دهند، اگر مشکلی بین همسران است با گفتگو حل کرده تا انس و عطوفت قلبی بین اعضای خانواده بیشتر ایجاد کنند.

حجت الاسلام فیض آبادی بیان داشت: نیاز عاطفی از نیازهای اصلی خانواده است بنابراین از این فرصت استفاده کرده و بحران های عاطفی را حل کنند همچنین شبهات فراوان در ذهن بچه ها از معضلات امروز است، پدر و مادر از این فرصت استفاده کرده و با سعه صدر مشکلات اعتقادی بچه ها را حل کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در ادامه به راه های ایجاد نشاط در شرایط هم گیری بیماری اشاره و اظهار کرد: خدا راه هایی را برای ایجاد نشاط قرار داده است که باورها و افکار از آن جمله است و انسان بداند که خدای ما همان خدایی است که ابراهیم را از آتش، یوسف را از چاه و یونس را از شکم نهنگ نجات داد پس مرگ و زندگی در دست خدا است.

وی ابراز کرد: برخی در این شرایط غصه آینده و وضعیت بازار و معیشت را می خورند اما باید بدانند که رزق  و روزی و آینده در دست خدا است پس به خدا توکل کنند و نیز به امام زمان(عج) توسل داشته باشند که اگر جامعه ما توسل به امام زمان و خدا داشته باشند، مشکل حل می شود.

حجت الاسلام فیض آبادی خاطرنشان کرد: کمک به دیگران از دیگر راه های تولید نشاط است البته کمک تنها مالی نیست و هر کسی با توجه به توانایی خود مانند امیددهی به دیگران می تواند به هم نوع خود کمک کند همچنین مطالعه می تواند موجب ایجاد نشاط در فرد شود./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات