۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۴۳۰۷۹

ستاد مدیریت مبارزه با «کرونا» در حوزه علمیه کردستان تشکیل شد

ستاد مدیریت مبارزه با «کرونا» در حوزه علمیه کردستان تشکیل شد
در پس شیوع و گسترش بیماری ویروسی کرونا، ستاد مدیریت بحران نهادهای حوزوی در کردستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی شیوع و گسترش بیماری کرونا در کشور به ویژه در سطح استان کردستان، ستاد مدیریت بحران نهادهای حوزوی کردستان امروز در محل حوزه علمیه کردستان تشکیل گردید.

این ستاد، با مدیر حوزه علمیه کردستان، مدیران مدارس علمیه سطح استان، نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان، معاونین حوزوی و... برگزار گردید.

در این مراسم، علی اصغر دریایی با اشاره به اینکه این بیماری تاثیرات خود را بر کشور گذاشته است، گفت: ابتدا جای دارد از پرسنل و کادر درمانی کشور که در راه خدمت رسانی به بیماران جان خود را از دست داده اند یادی داشته باشیم.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان با اشاره به اینکه باید کرونا را مهمان ناخوانده دانست، بیان داشت: باید گفت که اکنون کرونا یک بحران نیست بلکه فراتر از بحران می باشد و حالا ما در یک جنگ هستیم با این تفاوت که دشمن ما مشخص نیست که این امر کار ما را دوچندان مشکل کرده است.
دریایی در ادامه سخنان خود افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی این ویروس منحوس به کشور ورود کرده است و ان شاء الله شر آن نیز از سر این ملت خواهد رفت و به قول شهید حاج قاسم سلیمانی؛ «نترسید، نترسیم و نترسانیم».

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از رسانه ها سهوا یا تعمدا زمینه استرس مردم در بحث کرونا را دوچندان کرده اند، افزود: در این شرایط بسیار خاص در کشور برخی از رسانه ها با اخبار کذب خود زمینه استرس مزمن در جامعه را ایجاد کرده اند که باید گفت بار روانی این بیماری از خود بیماری کرونا برای اجتماع و کشور بسیار خطرناکتر است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان بیان داشت: امروز باید در کنار درمان های پزشکی به معنویات، ادعیه و قرآن و خداوند تمسک بجوییم زیرا همه ایمان داریم که تنها به اذن خداوند یک دارو یا پادزهر می تواند تاثیرگذار باشد؛ «لا مؤثر فی الوجود الا الله/هیچ موجودی غیر از خداوند متعال، هیچ تاثیر و علیتی ندارد».

وی ادامه داد: باید در این برهه به فرموده امام خامنه ای به دعای هفتم کتاب «صحیفه سجادیه» رجوع کنیم زیرا از قدیم الایام در کشور ما در رخدادهای اینگونه مرسوم بوده است که مردم به علما دین، ادعیه، قرآن و... تمسک بجویند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: لذا حوزه های علمیه در کشور در قالب نهادهای حوزوی به دنبال حضور مستمر خود در بحث یاری رسانی در ریشه کن کردن این بیماری هستند و لذا تشکیل این ستاد یکی از ضروریات می باشد.

دریایی بیان کرد: حوزه های علمیه همیشه نشان داده اند که در رویدادهای ملی پای کار بوده و هستند و در حوادث سال های اخیر همانند زلزله کرمانشاه، سیل جنوب و جنوب شرق و... شاهد حضور طلاب و روحانیون به صورت گروه های جهادی بوده ایم و امروز نیز باید حوزه های علمیه جهادگونه در برابر این بیماری وارد میدان شوند که خوشبختانه در هفته های اخیر شاهد ورود روحانیت در این بحث هستیم که این نشان می دهد که روحانیت و مردم هرگز از هم جدا نبوده و نیستند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان بیان داشت: در این میان باید از ظرفیت حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب برای حضور در کنار کادرهای درمانی و پرستاران برای ایجاد محیطی آرام استفاده کنیم و نیز در بحث کارهای خدماتی برای ریشه کن کردن این بیماری یاری گر مجموعه های مختلف درگیر این قضیه باشیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود افزود: از سوی دیگر در این میان برخی از کانالها و سایت های مغرض و معاند با ایجاد فضای روانی در سطح جامعه به مشکل بیماری کرونا دامن زده اند، لذا حوزه های علمیه می توانند با محتوا سازی در فضای مجازی تاثیر این اخبار کذب را کاهش دهند.

دریایی در پایان سخنان خود عنوان داشت: ان شاء الله با حضور روحانیون و حوزویان در کنار دیگر نهادها به مانند سپاه، ارتش، دانشگاه علوم پزشکی و... در ریشه کن کردن بیماری کرونا نقش انسانی و دینی خود را به خوبی انجام دهند.

در ادامه این ستاد هر یک از حاضرین به بیان نقطه نظرات خود درباره اداره ستاد مدیریت بحران نهادهای حوزوی و تعامل با سازمانها و نهادهای درگیر مبارزه با بیماری کرونا پرداختند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات