۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۴۳۱۹۵
تحلیلگر صهیونیست:

فعالیت‌های نیروی قدس ایران مشابه زمان حیات سلیمانی ادامه دارد

فعالیت‌های نیروی قدس ایران مشابه زمان حیات سلیمانی ادامه دارد
یک تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد، فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران با همان روند معمول در زمان حیات سردار «قاسم سلیمانی» ادامه دارد و عدم اجرایی شدن محاسبات در پی این ترور باعث ناامیدی تل‌آویو شده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، «رون بن یشای» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعتراف کرد، اسرائیلی‌ها پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران پیش‌بینی کرده بودند که ایرانی‌ها در فعالیت‌هایشان در سوریه بازنگری کنند اما اکنون مشخص شده که فعالیت‌های نیروی قدس با همان شدت در زمان حیات سپهبد سلیمانی ادامه دارد.

وی مدعی شد : ایرانی‌ها کار در میدان شمالی (مرز سوریه و لبنان با اسرائیل) را به شکل روتین در سه زمینه ادامه می‌دهند:

«اول: ایجاد قابلیت‌هایی که به نیروهای ارتش اسرائیل در مرز با جولان آسیب می‌زند و آماده کردن محل عبورهایی با هدف گذاشتن بمب یا نفوذ به شهرک‌ها و اردوگاه‌های ارتش اسرائیل.

دوم: انتقال وسایل جنگی پیشرفته و منحصر به فرد به متحدانش در سوریه.

سوم: تولید موشک‌های نقطه‌زن برای استفاده در نبرد علیه اسرائیل».

بن‌یشای سپس اذعان کرد: عملیات ایران با همکاری نظام سوریه منجر به از بین رفتن آرزوهایی شده که در اسرائیل در پی ترور سلیمانی حدود دو ماه پیش به وجود آمده بود.

وی ادامه داد، تا زمانی که نبرد در ادلب ادامه دارد تمرکز جهان بر روی آوارگانی است که از ترکیه به مرزهای یونان می‌آیند اما در فلسطین اشغالی منحرف شدن نگاه‌ها از بحران سیاسی داخلی ، عدم توجه جهان به تحولات برنامه هسته‌ای ایران و حقیقت از بین رفتن محاسباتی که تل‌‍آویو در پی ترور سردار سلیمانی بر روی آنها حساب باز کرده بود، ممنوع است.

با گذشت دوماه از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه ، رئیس پنتاگون هفته گذشته برای چندمین بار از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی دفاع کرد./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات