۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۴۳۲۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

دولت هند دست از راه باطلی که در پیش گرفته بردارد

دولت هند دست از راه باطلی که در پیش گرفته بردارد
حجت الاسلام ترابی در پیامی ضمن محکوم کردن کشتار مسلمان مظلوم هند، رفتار ظالمانه دولت هند با مسلمانان را سبب برهم زدن ثبات و امنیت داخلی هند و بی اعتباری جهانی دانست.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ترابی رییس سابق حوزه علمیه هامبورگ در پیامی ضمن محکوم کردن کشتار مسلمان مظلوم هند، رفتار ظالمانه دولت هند با مسلمانان را سبب برهم زدن ثبات و امنیت داخلی هند دانست؛ متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ ما تَنْقِمُ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِآياتِ رَبِّنا لَمَّا جاءَتْنا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً وَ تَوَفَّنا مُسْلِمينَ

کینه و انتقام تو از ما فقط به جرم ایمان آوردن به نشانه­های پروردگار است که به ما رسید. پروردگارا، صبر و استقامت بر ما فرو ریز و جان ما را در حالی بستان که تسلیم توایم. 

سلام بر همه وجدان­های بیدار و تمامی آزادگان از همه ادیان و فرهنگ­ها

نام هند در سال­های اخیر برای بسیاری از جهانیان، تداعی­گر تکثّر فرهنگی­، قدرتی جوان، جدید و آرام در سطح بین الملل بوده است. امّا چند وقتی است که اخبار پی در پی و تصاویر تکان دهنده­ از هند به همه جای دنیا مخابره می­شود که نشان دهنده قتل، تجاوز و رفتارهای غیر انسانی علیه اقلیت مسلمان است. طبق گزارش­های آگاهان، این رویدادها مرتبط با رویکرد و دیگر اقدامات دولت نارندرا مودی است، از جمله:

1ـ جلوگیری از انجام مناسک دینی اسلامی که در طول تاریخ هند همیشه آزاد بوده و با سنّت دیرینه هند مبنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز سنخیت ندارد؛

2ـ حذف نام­های اسلامی و تاریخی برخی از مناطق؛

3ـ لغو حق خودمختاری بخش هندی کشمیر؛

4ـ تغییر قانون حق شهروندی در این کشور به ضرر مسلمانان و تلاش برای باطل کردن هویت بخشی از شهروندان مسلمان؛

5ـ سکوت و همراهی قوای دولتی و پلیس با هندوهای افراطی بر اساس الگوی کشتار و اخراج مسلمانان روهینگیا در میانمار به دست بوداییان.  

امّا راستی در هند چه خبر است و دلیل رفتارهای غیر قابل قبول علیه مسلمانان چیست؟

آن گونه که کارشناسان سیاسی بیان می­کنند مجموعه حاکمیتی هند برای تحقّق برنامه‌های توسعه‌ای خود مرتکب خطای راهبردی شده و تصورش این است که این کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ و یکپارچه باید منحصراً به هندویسم اتکا کند و لذا 200 میلیون مسلمان که نزدیک به یک ششم جمعیت هند را تشکیل می­دهند در آینده هند جایی ندارند. این در حالی است که بی شک، رفتار ظالمانه و تبعیض آمیز دولت هند با مسلمانان، هم ثبات و امنیت داخلی هند را دچار خدشه می‌کند و هم به اعتبار بین‌المللی هند در افکار عمومی جهان و بخصوص در دنیای اسلام خدشه وارد خواهد ساخت. به هر حال، این محاسبه باطل در حاکمیت هند، موجب ظهور تفکر افراطی‌ ناسیونالیسم در دولت نارندرا مودی و وزیر کشورش آمیت‌شاه و سران حزب مردم (بی‌جی‌پی) و حزب ملی (آراس‌اس) شده و اوضاع را به جایی کشانده که همچون وقایع مسجد بابری بلکه به مراتب بدتر از آن، به هیچ وجه شایسته هند نیست.

اینجانب با دلی پریشان و بی تاب از مشاهده برخی تصاویر مربوطه، همبستگی خود را با مسلمانان مظلوم هند اعلام می دارم و از دولت هند می­خواهم دست از راه باطلی که در پیش گرفته بردارد و تعدّی کنندگان به مسلمانان را به مجازات برساند و پایبندی خود به اصول زندگی و پیشرفت شرافتمندانه را اثبات نماید؛ چرا که این برای عظمت و سرافرازی هند بهتر است، همچنان که  امام علی علیه السلام فرمود: «الا و انه من لاینفعه الحق یضرره الباطل» ؛ کسی که حقّ و عدالت را برای خود نافع نشمرد و بدین جهت به سوی باطل و ناحق گراید، ضررش را خواهد چشید. (نهج البلاغه خطبه 28)

هفتم مارس 2020 برابر با هفدهم اسفندماه 1398

هامبورگ، حمیدرضاترابی

/998/
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
هر جا که شود جاری اشک از رخ مظلومان . هست آیه ی پیروزی ده مژده به محرومان . شاید بهمین زودی ویرانه شود کاخش . هر کو که ستم کرده بر این همه محبوبان .
مسلم که وجودش جز رحمت نبود بر خلق . قدرش نشناسند جز یک عده ی محرومان
0
0