۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۶۴۳۲۹۹
آیت الله صدیقی:

هزینه اجتماعات مذهبی را به مقابله با کرونا و درمان بیماران اختصاص دهیم

هزینه اجتماعات مذهبی را به مقابله با کرونا و درمان بیماران اختصاص دهیم
امام حمعه موقت تهران با اشاره به تعطیلی اجتماعات مذهبی تأکید کرد: می توانیم هزینه این اجتماعات را به مقابله با بیماری کرونا و رسیدگی به مردم اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امشب در برنامه زنده تلویزیونی به توان ما با تأکید بر این که مردم باید آرامش خود را حفظ کنند، گفت: در شرایط فعلی نباید دستپاچه و ملتهب شویم بلکه باید به خدا توکل کرده و انس بیشتری با ادعیه در شرایط اضطرار داشته باشیم.

وی با بیان توصیه های معنوی خطاب به مردم افزود: نماز جعفر طیار، نماز استغاثه به حضرت زهر(س)، دعای نور حضرت زهرا(س)، صدقه، رسیدگی به مشکلات مردم و مظلومان از مواردی است که بلا را دفع می کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به تعطیلی اجتماعات مذهبی و معنوی در پی شیوع کرونا اظهار داشت: حال که نمی توانیم شرکت در اجتماعات داشته باشیم می توانیم در پویش ها شرکت کرده و هزینه این اجتماعات را برای مقابله با بیماری و رسیدگی به مردم اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: اگر نسبت به هم رحم داشته باشیم خدا به ما رحم خواهد کرد؛ صدقه و نیکی به افراد جامعه سبب عمر طولانی و دوری بلاها از انسان می شود؛ همچنین برای دفع بلاها بر استغفار تأکید ویژه ای شده و  مرحوم آقای بهجت می فرمودند درمان بلاها توبه و اسغفاراست.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: در این شرایط باید با هم مهربان باشیم، کینه ها ار از خود بیرون کنیم، دل ها را را با خدا مرتبط کنیم و صاحبمان را بخوانیم به دامن حضرت زهرا(س) پناه بریم.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی نباید از ادعیه غافل شویم و بدانیم که خدا سمیع و رحیم و رئوف است، اگر به یاد روزهایی که در اجتماعات دینی و معنوی حضور داشتیم هستیم می توانیم با خدا خلوت داشته باشیم و انس با دعا و معنویت را در خانه پیگیری کنیم.

آیت الله صدیقی تأکید کرد: می توانیم در خانه ها نماز جماعت ها و دعاهای خانگی داشته باشیم، همچنین هر روز باید به صدقه توجه داشته بشم و به ضعفا کمک کنیم تا خدا به همه ما رحم کند، ان شاءالله که این فشارها و سختی ها زمینه ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات