۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۴۳۵۳۲

احداث ۲۹ سیل‌بند در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان

احداث ۲۹ سیل‌بند در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ۲۹ سیل‌بند در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان احداث شد، گفت: محرومیت در مناطق حاشیه‌ای استان مرکزی وجود دارد.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، وقوع سیل در روزهای ابتدایی سال 98 در استان‌هایی از کشور سبب همکاری و همبستگی نیروهای مردمی، سپاه، هلال احمر، بسیج و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان برایکمک به مردم سیلزده شد که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم فعالیت‌هایی در این راستا برای کمک‌رسانی به مردم داشت.

اکنون نیز در استان‌‌هایی از کشور ازجمله لرستان و سیستان و بلوچستان شاهد وقوع سیل هستیم که در این راستا جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مانند همیشه با ساماندهی و اعزام نیروهای جهادی در منطقه حضور پیدا می‌کنند و بار دیگر وحدت و همبستگی خود در کنار مردم را نشان می‌دهند.

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این راستا به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم برای کمک‌رسانی می‌پردازد و جهادگران در قالب گروه‌های جهادی به منطقه اعزام می‌شوند و بر اساس تخصص خود در زمینه‌های مختلف خدمت می‌کنند.

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حدود 16 کیلومتر سیل‌بند در 14 روستا احداث کرد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در سیل ابتدای سال گفت: با توجه به سیل ابتدای سال در پلدختر نیروهای مردمی به صورت خودجوش و با همکاری سپاه روح‌الله قرارگاه مردمی کمک‌رسانی در پل دختر بنا کردند که به دنبال آن زمینه برای تمرکز نیروهای استان مرکزی فراهم شد.

حجت‌الاسلام رضا تاج آباد افزود: کمک های مردمی از جمله پوشاک، اقلام بهداشتی، غذایی و سایر موارد از مساجد و هیئت‌ها از سرتاسر استان به این قرارگاه داده و از آنجا توزیع می‌کردند همچنین علاوه‌بر کمک‌های هلال احمر به هموطنان در پلدختر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در برپا داشتن قرارگاه مردمی، موکب ابوالفضل العباس(ع) و فاطمه زهرا(س) در توزیع غذا کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب در این قرارگاه توزیع روزانه 400 وعده غذایی گرم توسط هلال احمر بود، با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم قرارگاهی را مستقر و در شوش هم موکب حضرت رقیه(س) به مردم خدمت‌رسانی می‌کرد، در بلوچستان مشکل اصلی عدم سیل‌بند بود به همین سبب قرارگاه حاج قاسم در شهر جلگه یکی از بخش‌های شهرستان دلگان مستقر شد و به شناسایی و جمع آوری اطلاعات پرداخت که با همکاری هلال احمر و سپاه، مردم را از بحران در منطقه خارج کردند.

حجت‌الاسلام تاج‌آباد تصریح کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حدود 16 کیلومتر سیل‌بند در 14 روستا احداث کرد همچنین در شهر جلگه در 15 منطقه با همکاری مردم سیل بند با ادوات موجود در منطقه احداث کردیم که این کار رضایت و خوشنودی مردم را به همراه داشت.

مشکل در چابهار، آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی

وی نصریح کرد: در چابهار هم در ابتدا تحقیقات میدانی انجام شد و فاز دوم کمک‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جمع‌آوری شد، اکنون هم در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم سیل‌زده هستیم، یکی از مشکلات موجود شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن اختلال در اعزام نیروهای جهادی و جمع آوری کمک‌های مردمی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: مشکل اصلی مردم منطقه آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی و گل بودن چاه‌های آب است به همین سبب نیروهای جهادی به تخلیه گل‌ها و تعمیر پمپ‌های آب مشغول هستند.

آسیب‌های اجتماعی بیشتر از سیل آسیب ایجاد می‌کنند

حجت‌الاسلام تاج‌آباد با اشاره به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: فقر فرهنگی و محرومیت در مناطق حاشیه‌ای استان مرکزی وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد به طوری که در مناطق حاشیه شهرستان اراک شاهد آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و سایر موارد هستیم که باید حتی بیشتر از کرونا مورد توجه مسئولان قرار گیرد به طوری که بر اساس آمارها جزو نخستین استان در موضوع طلاق در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی بیشتر از سیل آسیب ایجاد می‌کنند به طوری که گروهای جهادی و کمک‌های مردمی هم باید در این مناطق مورد توجه قرار گیرد به طوری که اکنون شاهد فعالیت جریان مردمی که با این آسیب مقابله کند نیستیم، اکنون در منطقه کوی فوتبال شهرستان اراک فعالیت‌هایی توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی انجام می‌شود اما مسئولان در برطرف کردن موانغ موجود باید همکاری بیشتری داشته باشند.

اعزام گروه‌های جهادی استان مرکزی به سیستان

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: گروه‌های جهادی، هیئت‌های مردم نهاد و مساجد باید بیشتر در یک نقطه واحد هدایت شوند، یک گروه جهادی حدود 20 نفر متخصص از جمله بنا، لوله کش و سایر موارد چهارشنبه به بلوچستان اعزام می‌شوند و با توجه به مشکلات شیوع کرونا گروه‌های جهادی با احتیاط اعزام می‌شوند.

تاج‌آباد ادامه داد: با توجه به مسافت زیاد با سیستان و بلوچستان از مردم استان درخواست داریم که در صورت امکان بیشتر کمک‌های نقدی داشته باشند و کمک‌های غیر نقدی هم قابل استفاده و نو باشد، تا کنون دو کامیون محموله به بلوچستان ارسال شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات