۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۴۳۶۱۸
انتقاد نماینده عراقی از حمله به الحشد؛

همه باید اخراج آمریکا از عراق را فریاد بزنند

همه باید اخراج آمریکا از عراق را فریاد بزنند
نماینده عراقی ضمن محکوم کردن حملات شب گذشته آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی و فرودگاه کربلا، خواستار اخراج نظامیان تروریست آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عدنان الاسدی» نماینده عراقی و عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان این کشور، تجاوزات هوایی آمریکا به فرودگاه کربلا و مقرهای سازمان الحشد الشعبی را محکوم کرد.

موازین نیوز به نقل از الاسدی گزارش داد که تجاوزات آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی، ارتش، پلیس  فرودگاه کربلا، «تجاوز آشکار به خاک و ملت عراق است».

وی تأکید کرد که این حملات همچنین، نقض آشکار حاکمیت دولت عراق محسوب می‌شود.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، تمام کسانی که به عراق و حاکمیت این کشور، تعصب دارند، باید این حمله را محکوم کنند و با صدای رسا، خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شوند تا این کشور، حفظ شود.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز جمعه پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل را بمباران کردند.

شبکه خبری الجزیره نیز خبر داد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بابل، بصره و کربلا نیز هدف قرار گرفته‌اند.

منابع خبری غربی به نقل از دو مقام آمریکایی خبر دادند که حملات  آمریکا در عراق در پی حمله به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در پایگاه «التاجی» عراق صورت گرفته است.

این منابع همچنین اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کرده‌اند که یکی از کارمندان فرودگاه کشته شده است.

شامگاه چهارشنبه منابع خبری عراق از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار حزب‌الله عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

در همین ارتباط، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق درباره حملات اخیر آمریکا گفت: «آمریکا  در شامگاه چهارشنبه به محض اینکه به پایگاه التاجی حمله شد قبل از اینکه چیزی درباره آن ثابت شده یا تحقیقی درباره‌اش صورت گیرد اقدام به بمباران مواضعی در مرز کرد».

سخنگوی گردان‌های حزب الله تاکید کرد: «مقامات سیاسی و دولت عراق باید به مصوبات پارلمان و اراده ملت عراق و خون آن احترام گذارند و نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کنند».

محیی با بیان اینکه تلاش‌ اشغالگران آمریکایی جدا کردن مقاومت از ملت عراق است، گفت: «آنها در این توطئه موفق نبوده و نخواهند بود... تکلیف قانونی، مقابله با رژیم اشغالگر و مبارزه با بقای آن است به خصوص که آمریکا باعث شده که کشور به سمت یک جنگ داخلی سوق پیدا کند».

ارسال نظرات