۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۶۴۳۶۶۹

۱۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی برای مقابله با کرونا خدمت می‌کنند

۱۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی برای مقابله با کرونا خدمت می‌کنند
رئیس مجمع جهادگران استان مرکزی از توزیع سبد کالا و پک‌های بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: ۱۲۰ گروه جهادی در استان مرکزی برای مقابله با کرونا خدمت می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، همیشه روزهای پایانی سال برای مردم به سبب خریدهای سال نو و آماده شدن برای سال جدید روزهای خوشی است به طوری که در این روزها همیشه بازارها شلوغ و پر از سبزه‌ها، ماهی‌ها و جوجه‌های رنگارنگ است و با توجه به ازدحام جمعیت در مراکز خرید، پاساژها و بازار و سایر مراکز تجاری، فروشندگان هم به سبب افزایش فروش خود در روزهای پایانی سال خوشحال هستند.

در سال‌های گذشته استان مرکزی هم مانند سایر استان‌ها با جلسات متعدد مسئولان خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی در ایام نوروز آماده می‌کرد و برنامه‌ریزی برای حجم بالای ترافیک جاده‌ای و اطلاع‌رسانی از مراکز تفریحی و گردشگری استان انجام می‌شد.

این روزها با شیوع کرونا در کشور متاسفانه این شادی مردم، فروشندگان، کارگران، کسبه‌ها و غیره با اضطراب و استرس و حتی به تعطیلی و بیکاری آنها هم منجر شد که کارگران، فروشندگان و غیره در این روزهای پایانی سال روزهای سختی را می‌گذرانند به طوری که این روزها به سبب مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه کمپین‌های مختلف نه به کرونا، نه به دید و بازدیدهای عید، نه به خرید آجیل و غیره راه افتاده است.

باتوجه به اطلاع‌رسانی استان‌ها به سبب درگیری کشور با کرونا امسال هیچ استانی میزبان و پذیرای مسافران نوروزی نیست همچنین به سبب سرعت انتشار و انتقال این ویروس به یکدیگر بهتر است که امسال دید وبازدیدهای عید انجام نشود و در خرید مواد غذایی هم اصول بهداشتی رعایت شود.

برای مقابله با این ویروس همه دستگا‌ه‌های استان در کناریکدیگر به صورت شبانه‌روزی خدمت می‌کنند که می‌توان خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی از ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی تا تولید ماسک در کارگاه‌های جهادی و توزیع بین مردم را نام برد.

تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با کرونا

رئیس مجمع جهادگران استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت گروه‌های جهادی استان در مقابله با کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم همکاری با دستگاه های متولی امر در بحث پیشگیری و مبارزه با کرونا با ظرفیت گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های مردمی از ابتدای هفته گذشته قرارگاه جهادی مقابله با کرونا ذیل مجمع جهادگران استان مرکزی شکل گرفت.

عباس حسینی افرود: با فعالسازی شورا جهادی شهرستان‌های استان مرکزی، جهادگران گروه‌های جهادی بومی و گروه‌های محله محور پایگاه‌های بسیج و ظرفیت‌های جهادی و مردمی و هیئت‌های مذهبی نسبت به طرح توجیه شدند و از ابتدای هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در زمینه ضدعفونی‌کردن مساجد و حسینیه‌ها با کمک گروه‌های محله محور و ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی از جمله بانک‌ها، ادارات و مراکز تجمع مردمی اقدام می‌کنند.

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در استان مرکزی

حسینی تصریح کرد: در زمینه کارگاه تولید ماسک نیز با توجه به ظرفیت کارگاه‌های خیاطی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان‌ها، ظرفیت‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی، با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان‌ها برنامه‌ریزی جهت تاییدیه و استاندارد‌های لازم کارگاه‌های تولید ماسک انجام شده است.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت شورا جهادی دانشجویی، گروه‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی استان با رشته‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی وارد بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت اراک شدند و اقدامات مختلفی انجام می‌دهند.

رئیس مجمع جهادگران استان مرکزی ادامه داد: این شورا با استفاده از ظرفیت گروه جهادی خانم‌ها کارگاه تولیدی ماسک را راه‌اندازی و اقدام به تولید ماسک کردند، با استفاده از ظرفیت دانشجویان در زمینه آموزش، پیشگیری و رسانه برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا شروع به فعالیت کردند.

حسینی افزود: با پیگیری سپاه و بسیج سازندگی شهرستان‌ها و با هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان‌ها پس از تولید، ماسک‌ها جهت استریل شدن در اختیار شبکه بهداشت گذاشته می‌شود و پس از بسته‌بندی توسط گروه‌های جهادی به صورت رایگان در بین مردم مناطق هدف توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

توزیع سبد کالا و پک‌های بهداشتی برای خانواده‌های مستمند و کارگران

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های مورد نیاز تولید ماسک در کارگاه‌ها با کمک خیران، ظرفیت‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی، موسسات خیریه، بسیج اقشار استان و پیگیری مجمع جهادگران تامین می‌شود و با توجه به اهمیت موضوع تولید ماسک برای مقابله با کرونا جهادگران در سه شیفت در کارگاه‌های تولید ماسک خدمت می‌کنند .

رئیس مجمع جهادگران استان مرکزی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات گروه‌های جهادی تهیه و توزیع سبد کالا و پک‌های بهداشتی برای خانواده‌های مستمند و کارگرانی که به واسطه ویروس کرونا حقوقی در اسفند ماه دریافت نکرده‌اند، است.

حسینی افزود: ایست و بازرسی کنترل ویروس کرونا در ورودی شهرها توسط بسیجان و جهادگران شهرستان‌های استان نیز انجام می‌شودکه تاکنون 120 گروه جهادی، هزار و 200 جهادگر در استان برای مقابله با کرونا خدمت می‌کنند که این تعداد بیشتر هم می‌شود./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات