۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۴۳۷۱۷

در محفل عاشقان چه خوش رقصیدند

در محفل عاشقان چه خوش رقصیدند
ادای دین به ساحت شهدای مدافع سلامت، پرستاران، پزشکان و کادر درمانی مراکز بهداشت و درمان کشور که در جریان مقابله با ویروس کرونا و نجات جان هموطنان از جان خود گذشتند.

به گزارش خبرگزاري رسا، سیصد گل سرخ یک گل نصرانی ما را ز سر بریده می‌ترسانی؟
ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم

... من شاعر نیستم، خواننده هم نیستم که مثل امیر عظیمی با صدای خوش و شعر خوب قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان کشور آن هم در این بلبشوی مدیریتی و کمبود و کاستی‌های امکاناتی باشم. اما به حد وسع شاید لازم‌ترین اتفاق و اصلی‌ترین کار همین نوشتن و یاد از پرستاران، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور باشد که این روزها با گذشتن از همه‌چیز، از جان و سلامتی و هر چیزی که امثال ما برای حفظ آنها از پا بیرون نهادن از خانه‌هایمان هم ترس داریم، در خط مقدم ایستاده‌اند و یاری‌گر هموطنان‌شان هستند. پیش‌تر هم گفتیم و گفتند که این روزها می‌گذرد و حتما روزی خواهد آمد که از کرونا جز یک خاطره تلخ و ترس کهنه چیزی باقی نمانده باشد، همان‌طور که از اتفاقات مشابه و بحران‌های پیش از این هم جز همین خاطرات چیزی نماند، اما یک مساله و یک مورد هیچ‌وقت پاک‌شدنی و فراموش‌شدنی نخواهد بود و آن هم همین از خودگذشتگی‌هاست که حتما این روزها و حتی در آینده زیاد درباره آنها شنیده‌ایم و خواهیم شنید و خواهیم خواند که در ایامی که یک بلای عجیب در همه کشور فراگیر شد، در ایامی که رئیس‌جمهور مملکت هم مسئولیت ستاد مقابله با  کرونا را نمی‌پذیرد، برخی از پزشکان که این روزها به حضورشان نیاز داشتیم و به خانه فرار کردند، بودند عده‌ای دیگر که جانانه ایستادگی کردند و از جان‌شان گذشتند تا جان دیگری را نجات بدهند.

جان‌باختن و شهادت حتی یک نفر از این عزیزان پذیرفته نیست، خصوصا وقتی گمانه‌هایی مبنی‌بر اثرگذاری کمبود امکانات و تجهیزات در ایجاد این وضعیت و این اتفاق مطرح باشد و هست، اما به هر طریق برای این اتفاق‌ جز شرح مرثیه‌ای و یادبودی و امید به بهبود شرایط و حفظ جان باقی اعضای کادر بهداشت و درمان کشور، کار دیگری ساخته نیست. پیرو نامه اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مقام معظم رهبری؛ جان‌باختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا شهید راه خدمت خوانده می‌شوند.

اوضاع خوب نیست؛ اگر رعایت نکنیم...

براساس آخرین اطلاعات و آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹۵۸ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده‌ و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور نیز به ۹۰۰۰ نفر رسیده است. مضاف‌بر این، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسیده است و خوشبختانه تاکنون ۲۹۵۹ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند.

طبق آمار، اطلاعات و شواهد موجود، به دلیل عدم مدیریت صحیح بحران پیش‌آمده همچنین ساده‌انگاری بخشی از مردم و مسافرت‌های زیاد و بی‌مورد و همچنین شلوغی خیابان‌ها و عدم تعطیلی ادارات، آمار مبتلایان به کرونا روزبه‌روز با سرعت قابل‌توجهی درحال افزایش است. همان‌طور که اشاره کردیم تا اینجا حداقل 13 پزشک و پرستار و کادر درمانی جان خود را از دست داده‌اند و همه اینها نشان می‌دهد با تمام آن چیزی که در ارتباط با کرونا گفته شده و می‌شود، این بیماری خطرناک است و اگر تدابیر سریع و راهکارهای درست در جهت بهبود وضعیت فعلی اتخاذ نشود و مردم نیز دست از این ساده‌انگاری برندارند، شاهد یک بحران ملی خواهیم بود.

پس همچون روزهای نخست اصلی‌ترین بازیگران صحنه مقابله و مبارزه با کرونا با چنین وضعیت مدیریت بحران همچنان مردم هستند که باید با رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

شهید دکتر حمید لطیفی/ پزشک ارتوپد/ گیلان (فومن)

شهید دکتر رضا کوچکی‌نیا/ پزشک عمومی/ گیلان (لاهیجان)

شهید غلامرضا وثوقی‌کیا/ پرستار/ گیلان (رشت)

شهید علی شیخ‌مرادی/ پرستار/ گیلان (رشت)

شهید دکتر سیامک دیوشلی/ متخصص اطفال/ گیلان (انزلی)

شهید دکتر مصطفی صمدی/ پزشک عمومی/ مازندران (بابل)

شهید دکتر محمدعلی ربیعی/ پزشک عمومی/ گیلان (شفت)

شهید ه نرجس خانعلی‌زاده/ پرستار/ گیلان (لاهیجان)

شهید رامین عزیزی‌فر/ پرستار/ تهران

شهید دکتر محمد محمدی/ پزشک/ گیلان (رشت)

شهید دکتر وحید منصف/ متخصص طب اورژانس/ گیلان

شهید دکتر کوروش گودرزی/ فوق‌تخصص هماتولوژی کودکان/ تهران

/1360/

ارسال نظرات