۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۴۳۸۷۲
امام جمعه زابل:

کمبود کپسول گاز و صف‌های طولانی آن با توجه به شیوع کرونا قابل قبول نیست

کمبود کپسول گاز و صف‌های طولانی آن با توجه به شیوع کرونا قابل قبول نیست
امام جمعه زابل با بیان اینکه در وضعیت شیوع کرونا ازدحام جمعیت در صف گاز حق مردم نیست و خطر جانی دارد، گفت: استاندار محترم باید به حل معضل گاز توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در خانه‌ها بمانیم تا ضمن مواظبت بیشتر از سلامت خود و اعضای خانواده، برای مسئولین سلامت و مدافعین سلامت این موقعیت را ایجاد کنیم تا بهتر بتوانند کرونا را مدیریت کنند.

امام جمعه زابل ادامه داد: کشور ما و جهان در موقعیت خاصی است، ضمن رعایت بهداشت فردی نکاتی را که ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و پزشکان و پرستاران بیان می‌کنند مورد توجه قرار دهیم، مخصوصاً از سفر کردن خودداری کنیم، در خانه بمانیم تا مدافعین سلامت بتوانند زنجیره شیوع کرونا را قطع کنند، بعضی از عزیزان هنوز در سیستان کرونا را جدی نگرفته‌اند، شنیده شده مسافرت به سیستان زیاد شده است، عزیزان سلامتی خود و دیگران را جدی بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: هجمه‌های شیاطین و استکبار جهانی متفاوت است، بعضی اوقات هجمه نظامی است که نیروهای نظامی مدافعین مرزها و تمامیت ارضی کشور می‌شوند، بعضی وقت‌ها هجمه در نوع جنگ نرم است، حمله به عقاید و باورها و دین مردم است، که حوزه‌های علمیه و علما نقش ایفا می‌کنند، بعضی اوقات نیز هجمه سیاسی و فرهنگی و جنگ روانی است که اهل فن در این مقوله وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و دیگر عزیزان مدافعین ایران اسلامی می‌شوند. امروزه شواهدی در حال رخ‌نمایی است که هجمه از نوع بیولوژیکی و یا بیوتروریسم است، کار کثیفی که در طول تاریخ استکبار جهانی بارها مرتکب شده است و دیدیم که رهبر معظم انقلاب مأموریت خاصی در این زمینه به نیروهای مسلح دادند.

حجت‌الاسلام کیخا اضافه کرد: در همه میادین جنگی، نظامی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... و در همه این میادین رکن رکین دفاع که بسیار تعیین‌کننده است ملت و مردم ما هستند و ان‌شاءالله با توکل به خدای متعال و با اتحاد و همدلی و هم‌افزایی و عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) و با فرماندهی نایب‌بحقش امام خامنه‌ای در این میدان هم مجد و عظمت اسلام و نظام اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشانیم.

امام جمعه زابل اظهار داشت: مسئولین باید جهادی عمل کنند، شبانه‌روز و نه هفته‌ای، با جدیت تمام با به سختی و خطر انداختن خود خطر و سختی را از مردم دفع کنند. مردم سیستان مشکلات خاص خود را دارند، یکی از مشکلات این روزها مشکل گاز است، البته باید پای صحبت فرمانداران نشست و یک‌طرفه نباید قضاوت کرد، اما مردم حق دارند، در این وضعیت شیوع کرونا ازدحام جمعیت در صفوف گاز انصافاً حق مردم نیست.

وی افزود: یکی از مشکلات مربوط به گاز که فرماندار قبلی زابل هم بیان می‌کردند، حق‌خوری سهمیه گاز سیستان در زاهدان بوده است، برای اینکه توازن را در زاهدان برقرار کنند از حق سیستان می‌زدند، باید دید اکنون چگونه است، در فضای مجازی تصاویری از جلسه‌ای در زاهدان پیرامون حل مشکل گاز زاهدان و منطقه سیستان مشاهده شد اما در آن تصویر مسئولی از منطقه سیستان مشاهده نشد و این خود جای سؤال است.

حجت‌الاسلام کیخا ادامه داد: مردم تماس می‌گیرند که ماشین‌های توزیع گاز بیرون جایگاه و در خیابان کار فروش را انجام می‌دهند، در اینجا دو مشکل وجود دارد؛ اولاً باید درب خانه مردم کپسول توزیع کنند و ثانیاً صف‌های طولانی ایجادشده در شأن مردم نیست و البته در این شرایط خطر جانی برای مردم دارد.

امام جمعه زابل اضافه کرد: مشکل دیگر گاز تجمع متقاضیان دیگر شهرستان‌های سیستان در زابل است و باید فرمانداران حوزه سیستان در جلسه‌ای این مشکل را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: بنده برنامه توزیع را به‌صورت میدانی رصد کردم، برنامه‌ای منطقی بود که کار توزیع در محلات را انجام می‌دادند، البته باز هم گزارش مردمی و میدانی حاکی از این است که ویژه‌خواران مانع رسیدن گاز به مردم می‌شوند، باز هم مشکل قاچاق و واسطه‌های ازخدا‌بی‌خبری که می‌خواهند به‌قیمت اذیت شدن مردم به پول برسند، خب، اینها هم در همین جامعه زندگی می‌کنند، شناسایی کنیم، افرادی که از مسئولین هم بودند و عضو مافیای دام و سوخت، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران شناسایی و دستگیر شدند، بعضی از آن مسئولین ادعای بحق بودن هم داشته‌اند و گاهی اوقات حس شاعری آنها هم گل می‌کرد و اشعاری برای مخالفین خود می‌سرودند، اما با حضور مردم و فعالین اجتماعی و رسانه‌ها با مطالبه‌گری منسجم و تشکیلاتی نقاب از چهره آنها کنار زده شد.

حجت‌الاسلام کیخا ادامه داد: در مقوله گاز و امثال آن هم همین‌طور باید عمل کرد، سرشاخه‌های قاچاق گاز باید شناسایی شود، وقتی گاز که باید در محل توزیع شود، سر فلکه «بشیرالله» توزیع می‌شود، یعنی یک جای کار می‌لنگد، رسانه‌ها بیدار باشند، جوانان مطالبه‌گری کنند و کنار مسئولین دلسوز همکاری و هم‌افزایی داشته باشند. استاندار محترم توجه ویژه داشته باشند و حضورشان در سیستان را بیشتر کنند، البته این روزها بیشتر اهمیت تقسیم استان و درست بودن آن احساس می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات