۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۴۳۸۸۰

بسیجیان آذربایجان‌غربی تا ریشه‌کنی قطعی ویروس کرونا کنار مردم هستند‌

بسیجیان آذربایجان‌غربی تا ریشه‌کنی قطعی ویروس کرونا کنار مردم هستند‌
مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه پیشگیری از کرونا سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: جوانان بسیجی تا زمانی که ویروس کرونا در آذربایجان غربی ریشه‌کن شود در کنار مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف شاکر اظهار داشت: تا زمانی که ویروس کرونا در جای‌جای میهن اسلامی از جمله آذربایجان‌غربی سرکوب شود، جوانان و تلاشگران بسیجی با تمام وجود در کنار مردم هستند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه از بدو پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تاکنون بسیجیان با همه توان خود با مردم همراه و همدل بوده‌اند ادامه داد: زمان وقوع سیل، زلزله، جنگ سخت و نرم، همواره بسیجیان برای کاهش آلام مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر کشورمان کوشیده‌اند.

مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه پیشگیری از کرونا سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به انعقاد تفاهم نامه همکاری در هفته گذشته فی ما بین سپاه شهدای استان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اشاره و اضافه کرد: از این رهگذر برای غربالگری آحاد مردم طبق ضوابط و اصول تعریف شده اقدام خواهد شد.

شاکر ریشه‌کنی فلج اطفال را برگ زرینی از افتخارات بسیج و کادر درمانی کشورمان عنوان کرد و بیان کرد: در صورت استمرار این هم‌افزایی و تعامل، این ویروس منحوس نیز ریشه‌کن شده و آحاد مردم در مقابل آن مصون خواهند ماند.

‌معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه شهدای آذربایجان غربی افتتاح بیمارستان صحرایی با 200 تخت در مجتمع شهید کاظمی ارومیه واقع در بلوار هفت تیر را مورد اشاره و عنوان کرد: این بیمارستان برای دو وضعیت طراحی شده است، در صورت اشباع بیمارستان‌ها، در این مجموعه نسبت به پذیرش بیماران کرونایی یا عادی اقدام شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان فوق تا زمان ریشه‌کنی بیماری کرونا از کشور در این محل دائر خواهد بود اضافه کرد: امیدوار هستیم نیازی به استفاده از آن نباشد ولی با این وجود، آذربایجان غربی جزو معدود استان‌هایی است که نسبت به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی اقدام کرده است تا چنانچه به آن نیاز بود، در روند درمان مردم اخلال ایجاد نشود.

شاکر از راه‌اندازی و فعال‌سازی کارگاه تولید ماسک در مجتمع شهید کاظمی ارومیه خبر داد و بیان کرد: به واسطه فعالیت بسیجیان نسبت به دوخت، تولید و توزیع ماسک‌هایی مطابق با استانداردهای روز اقدام می‌شود که امید است در این زمینه به زودی خودکفا شده و نیازی به واردات ماسک از سایر استان‌ها و کشورها نداشته باشیم.

مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه پیشگیری از کرونا سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به ساخت دستگاه تب‌سنج توسط بسیجیان مبتکر و نخبه یادآورشد: بسیجیان مخترع و توانمند استان نیز اهمیت فعالیت در این برهه حساس را درک کرده‌اند و در حوزه خود دست به کار شده‌اند که در صورت تائید این تب‌سنج‌ها توسط علوم پزشکی از آنها استفاده خواهد شد.

شاکر از جمله اقدامات دیگر قرارگاه را تلاش برای شناسایی و دستگیری افراد شایعه‌پراکن و انتشاردهندگان اخبار کذب و بی‌اساس دانست و ادامه داد: در صورتی که مواردی از این نوع مشاهده شود به طور قطع براساس موازین قانونی رفتار خواهد شد تا عده‌ای قلیل به خاطر منافع شخصی خود، آرامش روانی مردم را دچار خدشه نکنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات