۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۴۳۹۳۳
حجت الاسلام حاجی پور خبر داد؛

مساعدت ۲۱ میلیارد ریالی خیرین رامسری به اماکن مذهبی

مساعدت ۲۱ میلیارد ریالی خیرین رامسری به اماکن مذهبی
رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از کمک ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی نیکوکار رامسری به پروه‌های عمرانی اماکن مذهبی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدابراهیم حاجی‌پور، رییس اداره اوقاف رامسر بیان این که باید آثار، برکات و خدمات وقف را برای مردم جامعه تبیین کرد، اظهار داشت: یکی از زیباترین، مفیدترین و ارزشمندترین کار‌هایی که ثروت انسان را به ارز آخرتی تبدیل می‌کند، وقف است.

وی با بیان این که وقف یک حرکت انسانی و الهی است، افزود: در وقف با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه ایجاد می‌شود و باید در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی تلاش شود تا وقف‌های انجام شده متناسب با نیاز روز باشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: شهرستان رامسر دارای ۵۷ بقعه متبرکه و ۱۰۸ مسجد است که همراه مردم متدین و دوستدار اهل بیت و خاندان مطهرش با حضور پرشور خود در این اماکن مذهبی ارادت خود را به آن‌ها ابراز و عشق و علاقه وافر خود را نشان داده‌اند.

حجت الاسلام حاجی‌پور در تشریح فعالیت‌های فرهنگی قرآنی سال جاری بیان کرد: اداره اوقاف شهرستان رامسر با همکاری مستمر و تنگاتنگ مردم و بویژه اعضای هیات‌های امناء بقاع متبرکه و مساجد برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی را در مناسبت‌های مختلف سال برگزار کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از هزینه ۷.۵ میلیارد ریالی در بخش عمرانی ساخت وساز و تعمیرات برای بقاع متبرکه خبر داد و افزود: ۵۰۰ میلیون ریال دربخش مدیریتی اعم از حقوق خدام، آب برق و گاز و ۲۷۰ میلیون ریال در بخش کار‌های فرهنگی و قرانی اعم از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی هزینه شد.

این مسؤول، معرفی ۸۳ نفر از خادمین مساجد به تامین اجتماعی شهرستان جهت تحت پوشش قراردادن بیمه تامین اجتماعی، سرکشی‌های مستمر به بقاع مساجد شهرستان جهت دیدار با هیأت امناء و رفع موانع و مشکلات، نصب دوربین‌های مداربسته برای بقاع متبرکه شهرستان و ایجاد سیستم مانیتورینگ، برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشواریی و تهیه ۱۰ هزار بطری آب معدنی، چای و قند جهت موکب اربعین حسینی اداره کل اوقاف استان مازندران واقع در شهر سامرای عراق پذیرایی از زائرین کربلا را از دیگر اقدامات فرهنگی در سال جاری عنوان کرد.

حجت الاسلام حاجی‌پور در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امسال از محل درآمد موقوفات ۱۰۵ میلیون ریال در راستای اجرای نیات واقفین خیر اندیش در زمینه‌های توسعه و ترویج قرآن کریم، کمک به مستندان، تعزیه داری و روضه خوانی، حوزه علمیه و عمرانی مساجد هزینه شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چهار موقوفه جدید محمدصالحی، محمد امین جعفری، حاج حسین رضی کاظمی و وقف مشارکتی خیرین جنت رودبار به موقوفات شهرستان از سوی افرادخیر و نیکوکار اضافه شده است و تعدادکل موقوفات شهرستان به ۸۵ موقوفه رسید.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر تصریح کرد: در راستای حفظ و نگهداری از املاک وقفی تاکنون برای ۱۳۰ موقوفه و بقعه سند مالکیت صادر شده که از این تعداد ۲۳ فقره در سالجاری صادر شد.

وی از تنظیم ۵۴ فقره قرارداد اجاره با مستاجرین موقوفات از قبیل کشاورزی، باغی، تجاری و مسکونی خبر داد و بیان کرد: بزرگترین پروژه احداث بنای مجتمع فرهنگی و خدماتی آستان مقدس آقاپلاسید و آقابسمل ساداتشهر است که با زیر بنای ۳ هزار و ۸۲۰ متر در حال احداث است.

حجت الاسلام حاجی‌پور با اشاره به این که در سال جاری از درآمد بقاع متبرکه حدود ۹.۴ میلیارد ریال در بخش‌های مدیریتی، فرهنگی، قرآنی و عمرانی هزینه شده است، تصریح کرد: هم اکنون اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شش پروژه عمرانی در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان را در دست اقدام دارد که این پروژه‌ها از پیشرفت ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند.

وی در پایان گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و مساجد از محل طرح مودت تاکنون ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از خیرین نیکوکار، خدماتی تبرئی اعم از استادکاری، کارگری، خرید مصالح ساختمانی و وسایل مورد نیاز دریافت شد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات