۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۴۳۹۴۶

اقدامات مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرای اهواز در مقابله با کرونا

اقدامات مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرای اهواز در مقابله با کرونا
مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا (س) اهواز در مقابله با کرونا به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و پویش قرائت دعای فرج پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حوزه علمیه خواهران دوشادوش سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها در راستای مقابله با کرونا ویروس اقدمات در خور توجهی انجام داده است.

در همین باره موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا (س) اهواز در بحث پیشگیری از کرونا ویروس، آموزش‌های لازم را به کادر، طلاب و مبلغه‌ها انجام می‌دهد؛ همچنین طلاب و مبلغان موسسه، فعالیت منظم در زمینه ارائه راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

راه اندازی پویش چله سلامتی در خانه دیگر فعالیت قابل توجه موسسه در راستای مقابله با کرونا ویروس است که هرروز مطالب معنوی، پزشکی و بهداشتی و بیانات حضرت امام خامنه‌ای و صحبت‌های علمای دین در اختیار بیش از ۴۰۰ نفر قرار می‌گیرد.

فعالیت برخی از طلاب و مبلغان موسسه  در زمینه طب اسلامی و ارائه مشاوره‌های سلامت به خانواده‌ها و بستگان و اعضای مساجد در سطح شهر و روستا‌های حاشیه اهواز، همکاری و حضور تعدادی از طلاب و مبلغان در کارگاه خیاطی با همکاری نیرو‌های بسیجی و انقلابی  واقع در کوروش فاز ۴  جهت تهیه  ماسک و دستکش و ملزومات کادر درمان در بیمارستان ها، شناسایی  طلاب و خانواده‌های کم بضاعت واهدای بسته‌های غذایی وبهداشتی جمع آوری شده توسط اساتید وخیران مربوط به موسسه، برگزاری ختم  قرآن و دعای هفتم  صحیفه سجادیه و نیز قرائت زیارت عاشورا  دیگر فعالیت‌های مؤسسه است.

ختم قرآن از ایام البیض جهت دفع بلای ویروس منحوس کرونا از امت اسلامی ایران و سایر بلاد اسلامی جهان به صورت جمعی هر شب ساعت ۲۲ بطور همزمان قرائت می‌شود.

از سوی دیگر پویش قرائت دعای فرج راس ساعت ۲۲ بطور منظم و همزمان توسط طلاب، خانواده‌های طلاب، بستگان و دوستان طلاب پیگیری می‌شود ضمن اینکه با بسیج، مرکز بهداشت و هلال احمر جهت راه اندازی کارگاه دوخت ماسک در موسسه رایزنی‌هایی از سوی معاونت فرهنگی موسسه صورت گرفت که طلاب و مبلغان موسسه به همراه نیرو‌های جهادی و بسیجی به دوخت ماسک درکارگاه خیاطی فاز۴ کوروش مشغول به خدمت شدند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات