۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۴۴۰۱۲
حزب آبی و سفید:

نتانیاهو به دنبال فریب دادن ماست

نتانیاهو به دنبال فریب دادن ماست
به دنبال پیشنهاد نتانیاهو به رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت اضطراری، این حزب اعلام کرد نتانیاهو به دنبال فریب آنهاست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جروزالم پست، منابعی در حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امروز گفتند اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، مبنی بر تشکیل دولتی واحد فریبی برای بنی گانتز، رئیس این حزب است.

بنا به گفته این منابع، نتانیاهو قصد دارد با تشکیل دولتی واحد با حزب آبی و سفید مانع آن شود که «رئووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی، حکم دولتی را به گانتز برای تشکیل دولت بدهد. این منابع گفتند پیشنهاد نتانیاهو از طریق مطبوعات و رسانه‌های اجتماعی مطرح شده و از طریق مذاکرات محرمانه ارائه نگشته است. به گفته این منابع، به احتمال زیاد حزب آبی و سفید ۶۱ درصد حمایت را دریافت خواهد کرد و به این ترتیب ریولین گانتز را مامور تشکیل کابینه می‌کند.

نتانیاهو در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر ساخته بود از گانتز خواست به دولت او بپیوندد و نوشت: «برای مواجهه با وضعیت اضطراری ملی و بین المللی، باید به نیرو‌های خود بپیوندیم و یک دولت قوی و باثبات تشکیل دهیم که بتواند بودجه را تصویب کند و تصمیمات دشواری بگیرد. پیشنهادی را به گانتز و دوستانش برای پیوستن به دولت اضطراری تحت هدایت من ارسال کردم.»

بنابر پیشنهاد نتانیاهو، این دولت برای شش ماه فعالیت خواهد کرد و سمت‌های آن به طور مساوی میان دو حزب تقسیم می‌شود. از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیست امروز اعلام کردند ریولین صبح امروز رایزنی‌ها در خصوص انتخاب نخست‌وزیر جدید را با نمایندگان احزاب آغاز خواهد کرد.

تشکیل دولت در رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسئله بغرنج شده است. در کمتر از یک سال، این رژیم سه بار انتخابات پارلمانی برگزار کرد که بر اساس نتایج به دست آمده در آخرین انتخابات، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با ۵۸ کرسی (سه کرسی بیشتر از دور گذشته) از باقی احزاب جلو افتاد. با این حال باز هم لیکود نتوانست اکثریت کرسی‌های پارلمان را که برای تشکیل کابینه لازم است، یعنی ۶۱ کرسی، کسب کند.

ارسال نظرات