۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۴۴۰۵۰
معاون حوزه علمیه مازندران:

شیوع ویروس کرونا فرصتی برای اندیشیدن به نعمت های الهی است

شیوع ویروس کرونا فرصتی برای اندیشیدن به نعمت های الهی است
حجت الاسلام اسماعیل زاده گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد ما انسان‌ها به خویشتن خویش بازگردیم و کمی از زندگی و عادت‌های روزانه فاصله بگیریم و قدردان نعمت های الهی باشیم.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی تأکید کرد.
 
وی با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید فرمودند مردم فهیم کشورمان باید در کنار توجه به هشدار‌های بهداشتی به مسائل معنوی نیز توجه جدی داشته باشند، افزود: در این روز‌هایی که مردم ما با چنین بلایی مواجه هستند توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در خانه ماندن یکی از بهترین راه‌های قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها بدون توجه به هشدار‌های بهداشتی جامعه را با خطر جدی مواجه کرده اند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که تردد‌های بی مورد در این روز‌ها موجب گسترش دامنه انتقال بیماری خواهد شد، تصریح کرد: با همکاری و همراهی مردم با مسؤولان درمانی و پزشکی کشور می‌توانیم از شرایط به وجود آمده عبور کنیم.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شاهد یک عزم ملی برابر مقابله با این بیماری در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: فرمان مقام معظم رهبری به نیرو‌های مسلح برای تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی نیز موجب تسریع در روند خدمات رسانی به بیماران شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در آستانه سال نو باید از هر گونه تردد، مسافرت و حضور در مجامع شلوغ به شدت پرهیز شود، تصریح کرد: همان طور که مسؤولان بهداشتی و درمانی کشورمان تأکید کردند عید نوروز امسال همانند سال‌های گذشته نخواهد بود و مردم فهیم کشورمان باید از رفت و آمد‌های غیر ضروری به طور جدی پرهیز کنند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که رفت و آمد و صله ارحام در ایام تعطیلات عید نوروز را به فرصت دیگری موکول کنیم، بیان داشت: این ایام فرصت مغتنمی برای تقویت بنیان خانواده و پرداختن به مسائل مهمی همچون مطالعات علمی و تحقیق و پژوهش است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که کرونا موجب شد ما انسان‌ها به خویشتن خویش بازگردیم و کمی از زندگی و عادت‌های روزانه فاصله بگیریم، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت ارزشمند در کنار خانواده بودن بیشتر بهره گیریم.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که ویروس کرونا و ماندن در خانه فرصت شد تا هنر ارتباط گیری با اعضای خانواده را بیاموزیم و محیط خانواده را گرم‌تر نگه داریم، تصریح کرد: شیوع این بیماری فرصتی را به ما داد تا به برخی نعمت‌های ارزشمندی که خداوند به ما اعطاء کرده بیاندیشیم و قدربدانیم.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که متأسفانه تا پیش از این بیماری برخی نعمات الهی به راحتی مورد بی توجهی قرار می‌گرفت، افزود: این روز‌ها فرصتی به وجود آمده تا بیشتر به این نعمت‌های الهی فکر کنیم و قدردان آن باشیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات