۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۴۴۲۰۲
مجمع عمومی جامعه مدرسین:

قلم و زبان از وصف ایثار و فداکاری طلاب جهادی در مقابله با کرونا عاجز است

قلم و زبان از وصف ایثار و فداکاری طلاب جهادی در مقابله با کرونا عاجز است
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای از تلاش نیروهای فداکار جهادی به ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای از تلاش نیروهای فداکار جهادی بویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه قدردانی کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی علیه السلام: فَإِنَّ اَلْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ اَلْجَنَّةِ فَتَحَهُ اَللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ اَلتَّقْوَى وَ دِرْعُ اَللَّهِ اَلْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ اَلْوَثِيقَةُ

به راستى جهاد يكى از درهاى بهشت است كه خداوند آن را براى اولياى خاص خود گشوده است. جهاد، جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محكم اوست.

در مقاطع مختلف تاریخ، حوادث و وقایعی رخ داده است که آثار آن‌ها جامعه را متلاطم و در بر گرفته است، حوادثی که گاه با آلام و رنج و همراه با سختی‌های زیادی بوده، صدمات جسمی، جانی و روانی که دل‌ها را آزرده و خاطرها را پریشان نموده. اضطراب و اضطرار ناشی از این حوادث وجود انسان‌ها را فرا گرفته و آنگاه است که ضعف و نیاز بشر بیشتر و نگاهش به نصرت و امدادهای پروردگار مطمئن‌تر و امیدوارتر می‌گردد.

دست نیاز به سوی درگاه بی‌نیاز و التجاء به قدرت لایزال ربوبی و استغاثه در آستان با عظمت یگانه‌ی عالم و توکل بر آن عزیز متعال است که اطمینان، سکینه و آرامش را بر قلب‌ها نازل و لطف و رحمتش را بر بندگانش ارزانی می‌دارد؛ اوست که ”مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ” و ”ذاالرحمة‌الواسعه” می‌باشد. دعا و مناجات در محضر نورانی رب‌العالمین جلّ و علا, و استعانت از خداوند در کوران حوادث، وعده‌های تخلف‌ناپذیر خداوند را میّسر و محقق خواهد ساخت.

 توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و استمداد از انفاس قدسیه آن انوار الهی، خاصه صاحب و مولایمان حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه, فریادرس مؤمنین می‌باشد که آن‌ها ”مَصابِيحِ الدُّجَىٰ، وَأَعْلامِ التُّقَىٰ، وَذَوِي النُّهَىٰ وَأُولِي الْحِجَىٰ، وَكَهْفِ الْوَرَىٰ” می‌باشند.

در چنین روزگاری که شیوع ویروس کرونا در جهان بویژه کشور عزیزمان، موجی از نگرانی‌ها را همراه داشته، انتشار سریع و تبعات ناشی از این ویروس تمام زوایای زندگی و فعالیت‌های مردم و ملت‌ها را درگیر خود نموده، عده‌ای از هم‌وطنان را مبتلا، عده‌ای را در بیمارستان‌ها بستری و عده‌ای متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند و این همان معنای «همه‌گیر شدن ویروس کرونا است» در این هنگامه‌ی دشوار ایمانِ همراه با همتِ انسان‌های بزرگ در میانه‌ی میدان خطر، جلوه‌هایی از شور و حماسه را رقم می‌زنند و خستگی‌ناپذیر و با اشتیاقی وصف ناپذیر،  پای در رکاب غیرت و شهامت نهاده و یاری‌رسان بیماران و مردم کشورمان گشته‌اند.

کادر بهداشت و درمان، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها با صلابت و روحیه‌ای بالا دروان پر مشقتی را می‌گذرانند و تمام تلاششان را در بهبودی مردان و زنان خسته از این بیماری جانکاه بکار بسته‌اند و برخی جان خود را در این راه و هدف مقدس از دست داده‌اند.

در این میان عده‌ای نیز در کمال اخلاص و در اوج فداکاری و بی‌ادعا، در جهادی بزرگ شرکت کرده‌اند که نظاره و اندیشه‌ی در خدمات آنان، اشک شوق همراه با تحسین را در دل‌ها می‌نگارد که قلم از وصف ایثار و از خودگذشتگی‌شان، عاجز است.

نیروهای جهادی دانشجو و دانشگاهیان محترم و طلاب و فضلای عزیز حوزه‌های علمیه در صف مقدم این عرصه‌ی سخت همراه با پزشکان و پرستاران می‌باشند که علاوه‌ی بر خدمات بزرگ، صحنه‌هایی بی‌نظیر از عشق و محبت را خلق نموده‌اند و حماسه‌های ماندگاری را خلق و بجای گذاشته‌اند که روزها و میدان‌های سخت دفاع مقدس را تداعی و در یادها زنده می‌کند و اینان همان نسل امید آفرین و تربیت یافتگان مکتب انقلاب اسلامی می‌باشند، اینان پیشگامانی هستند که دفاع از وطن، حرم اهلبیت علیهم السلام و مردم در حوادث ومیدان‌های سخت و دشوار را برای خود فرض و آنرا تبدیل به فرهنگی پویا، پایدار و ماندگار نموده‌اند. کمک به نیازمندان، ساخت خانه در مناطق محروم، حضور مؤثر در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده، گوشه‌هایی از این غیرت ستودنی است که با وحدت و همدلی با مردم شریف و همراهی با خدمت‌گزاران بویژه تلاش‌گران عرصه بهداشت و درمان در موضوع کرونا می‌باشد که در پیشگاه خداوند منان مأجور و در نزد مردم ماندگار خواهند ماند و به یقین دشمنان، خناسان، خود فروختگان و مدعیان از خود راضی، از این همراهی مردم و روحانیت ناخشنود و عصبانی‌اند، چرا که سال‌ها مکر و هزینه آنان در القاء جدایی روحانیت و مردم و هجمه به مراکز دینی و فرهنگی، به فنا رفته و به فضل الهی بازهم به فنا خواهد رفت.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کادر و عوامل بهداشت و درمان و نیروهای مسلح و خیّران ارجمند، بر خود لازم می‌داند از تلاش نیروهای فداکار جهادی بویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه که با تمام کاستی‌ها و تحمل مشقات در صف اول ایثار و خدمت، از صمیم قلب و تا پای جان، از هیچ خدمتی دریغ نکرده‌اند، کمال تقدیر، تشکر و امتنان را داشته باشد.

 هم‌چنین متضرعانه شفای عاجل بیماران را از خداوند خواستار و رحمت و مغفرت الهی را برای درگذشته‌گان بویژه اساتید معزز و اعضای محترم مجمع عمومی جامعه مدرسین، مسئلت می‌نماید.‌ و بار دیگر از ملت شریف ایران اسلامی می‌خواهد با توکل بر خداوند رحمن و رحیم و رعایت اصول بهداشتی،‌ توصیه‌های مسئولین و متخصصین را جدی گرفته و ماندن در خانه به عنوان مؤثرترین عامل پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا را با حساسیت بیشتری، مراعات نمایند.

از خداوند متعال صحت و عافیت تمام هموطنان عزیز را مسئلت و امیدواریم بزودی این مشکل از کشورمان و سائر کشورها، برطرف گردد.‌ ان‌شاءالله

إِنَّهُ مَنْ يَتَّقِ وَيَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۱۳۹۸/۱۲/۲۵

میثم صدیقیان
ارسال نظرات