۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۴۴۳۸۹
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

واکنش ماموستا رستمی به سخنان تفرقه برانگیز و بی سند مولوی عبدالحمید

واکنش ماموستا رستمی به سخنان تفرقه برانگیز و بی سند مولوی عبدالحمید
امام جمعه اهل سنت سنندج، به سخنان تفرقه انگیز و بی سند مولوی عبدالحمید واکنش نشان داد و حضور طلاب اهل سنت در جامعة المصطفی را مصداق وحدت اسلامی دانست.

ماموستا فائق رستمی امام جمعه اهل سنت سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نسبت به مواضع اخیر مولوی عبدالحمید در زمینه منشأ کرونا و حمله به جامعة المصطفی واکنش نشان داد.

وی با اشاره به آیه مبارکه" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا" افزود: قرآن کریم می فرماید اگر کسی خبری برای شما آورد نباید تا قبل از این که صحت آن سنجیده شود آن را باور کرد.

ماموستا رستمی در ادامه اظهار داشت: قرآن کریم دستور می دهد مسلمانان درباره چیزی که علم ندارند نباید اظهار نظر کنند، امروز در شرایط حساسی قرار داریم و دشمن سعی می کند تفرقه ایجاد کند، کرونا مسأله ای مختص به ایران نیست بلکه موضوعی فراگیر و جهانی است.

وی ادامه داد: کرونا مسأله ای نیست که تنها در یک کشور باشد و تصور کنیم از افراد خاصی منتقل شده است بلکه این مسأله جهان را فرا گرفته است، برخی نباید با اخبار و اطلاع رسانی کاذب بین امت اسلامی ایجاد تفرقه کنند، دشمن همیشه در کمین است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد و مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده و ایجاد دشمنی کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تخریب روحانیت کاری ناروا و نادرست است، ابراز داشت: روحانیت همیشه با مردم بوده و بر اساس حدیث رسول اکرم(ص) که فرمود علما وارثان انبیا هستند غمخوار مردم بوده و همیشه به آنان خدمت می کنند، حال چگونه می شود کسی ادعا کند روحانیان شست و شوی مغزی می کنند؟

وی حضور طلاب اهل سنت در جامعة المصطفی را مصداق وحدت اسلامی دانست و عنوان کرد: بر اساس دستورات قرآن کریم باید بین مسلمانان وحدت ایجاد شود، حضور طلاب اهل سنت نه تنها مغایر با وحدت نیست بلکه نشانه اتحاد و اتفاق است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: روحانیت از دیرباز به دنبال وحدت و تقریب هستند و علمای اسلام باید مسلمانان را به برادری بیشتر و وحدت توصیه کنند، علما و روحانیون باید مردم را به سوی وحدت دعوت کنند چرا که دین مبین اسلام ضد اختلاف و تفرقه بوده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط حساس که بیماری کرونا جامعه را درگیر کرده است باید به آیه شریفه" تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ" عمل کنیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای اهل سنت و تشیع یک پیکر هستند و نباید کسانی ایجاد تفرقه کنند آن هم در شرایطی که درگیر مشکلات جدی در جامعه هستیم.

وی همچنین از کادر بهداشتی و درمانی کشور و همه کسانی که برای مقابله با کرونا فعالیت می کنند قدردانی کرد و افزود: روحانیت که همیشه غم خوار مردم و همراه آن ها بوده است و در جریان اخیر هم در کنار مردم بوده و به آن ها خدمت کرده است.

ماموستا رستمی با اشاره به توصیه های اسلام برای رعایت مسائل بهداشتی و درمانی اظهار داشت: اسلام توصیه های بسیار مهمی درباره مسائل بهداشتی و پزشکی دارد که باید به آن ها توجه کرده و آن را رعایت کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۹
خدا روشکر که تو اهل سنت چنین علمای بصیری وجود دارن
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
به به از بین اونا آدم عاقل پیدا میشه
3
1
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
ای کاش این علما همه شیعه امیر المومنین بودن
3
1
دکتر امینی
Iraq
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
حمایت
0
2
اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
اقای رستمی خیلی جو گیر شده
1
0