۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۴۴۴۹۹

تمام ظرفیت‌های سپاه استان فارس برای مقابله با کرونا به‌کار گرفته شد

تمام ظرفیت‌های سپاه استان فارس برای مقابله با کرونا به‌کار گرفته شد
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: قرارگاه زیستی و مقابله با بیماری تشکیل شده و تمام ظرفیت‌های ممکن در راستای مقابله با کرونا در اختیار این ماموریت مهم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس سردار سید هاشم غیاثی در حاشیه بازدید از ورودی‌ها و ایستگاه‌های غربالگری شهر شیراز ضمن تجلیل و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان استان فارس در راستای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: تلاش خستگی‌ناپذیر پزشکان و پرستاران استان فارس در خدمت‌رسانی به مردم و مقابله با بیماری کرونا یادآور روحیه ایثار و از خودگذشتگی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه استان فارس با بیان اینکه بدون شک اَجرِ معنوی پزشکان، پرستاران و شهدای سلامت مایه رستگاری در زندگی دنیوی و اُخروی آنان است، گفت: سپاه و بسیج از ابتدای بروز این بیماری در کشور و استان در راستای خدمت‌رسانی به مردم به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی افزود: تاکنون بیش از 60 هزار لیتر الکل طبی و بیش از 55 هزار عدد ماسک کشف شده و نیروهای سپاه و بسیج در حوزه اطلاعاتی و عملیاتی برخورد شدیدی با محتکران اقلام بهداشتی در استان فارس داشته است همچنین در این راستا انبارهای بسیاری نیز کشف و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم برای توزیع به دستگاه‌های مسئول تحویل داده شده است.

فرمانده سپاه استان فارس با بیان اینکه با هدف صیانت از سلامت مردم، محلات، معابر پر رفت و آمد و مجتمع‌های مسکونی شیراز به صورت روزانه توسط بسیجیان ضد عفونی می‌شوند، گفت: بروز این بیماری اقشار محروم استان را با مشکلاتی در حوزه اقتصادی روبه‌رو کرده که برای جبران این مشکلات 6500 بسته حمایتی و معیشتی سپاه فجر در بین افراد نیازمند در مناطق محروم توزیع می‌شوند که ارزش هر بسته 250 هزار تومان است همچنین 500 سری جهیزیه نیز به زوج‌های جوان استان فارس اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه فارس اقدامات بسیار خوبی در راستای حمایت از واحدها و کارگاه‌های تولیدی اقلام بهداشتی انجام داده است، خاطرنشان کرد: مسئله اساسی در مقابله با این بیماری توجه مردم به مسئله پیشگیری فردی و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های صادر شده از طرف ستاد مقابله با بیماری است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه رصد اطلاعاتی برای کشف اقلام بهداشتی احتکار شده به صورت 24 ساعته در حال انجام است، گفت: علاوه بر برخورد شدید با محتکران اقلام بهداشتی، مسئله مهم مقابله با تولید اقلام و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده غیراستاندارد در دستور کار سپاه فجر قرار گرفته و تعداد قابل توجهی از واحدهای غیرمجاز تولید محصولات غیر استاندارد بهداشتی نیز طِی روزهای گذشته کشف و با کسانی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند برخورد قاطعی صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه سپاه، بسیج و دستگاه قضایی استان در کنار کادر بهداشت و درمان فارس هستند، گفت: قرارگاه زیستی و مقابله با بیماری در سطح سپاه فارس تشکیل شده و ضمن رصد لحظه به لحظه وضعیت استان تمام ظرفیت‌های ممکن در سپاه فارس در راستای مقابله با بیماری کرونا در اختیار این ماموریت مهم قرار گرفته است.

غیاثی با بیان اینکه در حال حاضر 200 نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی فارس به عنوان قشر تخصصی عرصه بهداشت و سلامت در حال خدمت‌رسانی به مردم استان هستند، افزود: براساس توافقنامه‌ای که بین سپاه فجر و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده در حال حاضر درمانگاه بقیه‌الله (عج) سپاه فارس به عنوان یکی از مزاکز پایش بیماری کرونا در شیراز در حال انجام وظیفه است.

فرمانده سپاه استان فارس با بیان اینکه گروه‌های جهادی بسیج در ضدعفونی اماکن و تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم پیشرو هستند، گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج با نظارت شبکه بهداشت روزانه 35 هزار عدد ماسک تولید و توزیع می‌کنند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات