۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۴۴۶۷۶
مدیر حوزه علمیه کردستان:

آقای مولوی عبدالحمید آیا به تبعات سخنان خود اندیشیده اید؟

آقای مولوی عبدالحمید آیا به تبعات سخنان خود اندیشیده اید؟
حجت الاسلام عربیان گفت: آقای مولوی عبدالحمید آیا به تبعات سخنانتان اندیشیده اید؟ آیا آزمایش کرده اید که به این نتیجه رسیده اید که طلاب چینی جامعه المصطفی کرونا داشته اند؟

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس عربیان به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید واکنش نشان داد و گفت: سخنانی جناب مولوی عبدالحمید واقعا نوعی نگرانی در بین مسلمین به وجود آورده است. از ایشان خواهشمندیم که به این مسایل دامن نزنند که زمینه تفرقه می شود.

مدیر حوزه علمیه کردستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند شیعیان انگلیسی و سنی های آمریکایی به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه در حساس ترین دوران تاریخی انقلاب و نظام قرار داریم، گفت: در این پیچ حساس تاریخی تمام فکر و ذهن دشمنان اسلام، ایجاد تفرقه بین مسلمین است و در این راه از هیچ عنصری فروگذار نیستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: همین گفته های نسنجیده باعث ایجاد باورها و تفکرات منحرف و تندرو در جهان اسلام می شود و نمونه عینی آن ظهور گروهک تروریستی داعش در جهان اسلام بود که همه دیدیم که چقدر از مسلمانان چه سنی چه شیعه و... را قتل و عام کردند.

وی تصریح کرد: کدام دین و انسانیت اجازه می دهد که انسان را بسوزانیم و شکم مادر بادردار را پاره کنیم؟! اما داعش و حامیان آن این جنایت ضدانسانی و ضدبشری را انجام دادند.

حجت الاسلام عربیان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اسلام دین رافت و مهربانی است و برای کوچکترین موارد دستورالعمل هایی دارد پس بدانید که اسلام هرگز به ما اجازه نداده است که حتی یک موجود زنده و حتی یک درخت را آسیب برسانیم ولی اشاعه برخی از باورها و تفکرات باعث بروز چنین گروه های تروریستی در جهان اسلام می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: آقای مولوی عبدالحمید آیا به تبعات سخنان خود اندیشیده اید؟! آیا شما آزمایش کرده اید که به این نتیجه رسیده اید که طلاب چینی جامعه المصطفی کرونا داشته اند؟! در قیامت چه جوابی برای حرف هایتان دارید؟!

وی تصریح کرد: آیا درباره این موضوع یک بار با «جامعه المصطفی» شما مکاتبه ای کرده اید؟! و اکنون چهره اپوزیسیون به خودتان گرفته اید.

این استاد حوزوی اضافه کرد: آقای مولوی عبدالحمید در روز قیامت چه جوابی برای این حرف های خودتان در پیشگاه خداوند متعال خواهید داشت؟!

حجت الاسلام عربیان ادامه داد: اگر شما واقعا اهل سنت را دوست دارید، جوانان را دور خود جمع کنید و احکام الهی را آنان یاد دهید، ولی متاسفانه به عینه همه شاهدیم که از توزیع یک کتاب اهل شیعه در بین اهل سنت به شدت هراسناک هستید!.

وی ادامه داد: به جرات می گوییم که شما از نجابت و حیای نظام سوءاستفاده می کنید، آیا در عربستان یک عالم شیعه می تواند این گونه حرف بزند؟! بی شک اگر این گونه حرف بزند توسط عمّال آل سعود و وهابی به شدت محاکمه می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی، در مجلس شورای اسلامی کرسی دارید و از طرف دیگر در بحث حوزه علمیه هم الحمدلله بزرگترین حوزه علمیه در منطقه متعلق به شماست، حال چه انتظاری دیگری از نظام دارید؟!.

حجت الاسلام عربیان ادامه داد: جناب مولوی عبدالحمید از شما درخواست داریم که با این رفتارها و سخنان در کشور زمینه ساز اختلاف نشوید و از چیزی که درباره آن علم ندارید، سخن به میان نیاورید.

این استاد حوزه بیان کرد: از مسئولان محترم دادگاه ویژه روحانیت، علمای بزرگ اهل سنت و... درخواست داریم که با ایشان برخورد قانونی نمایند البته یقین داریم و می دانیم که سخنان وی نه اولین بار و نه آخرین بار است که بیان می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: متاسفانه نمره مولوی عبدالحمید در اختلاف افکنی بسیار بالاست و به خوبی می توانند مظلوم نمایی کنند و افکار عمومی را فریب دهند.

حجت الاسلام عربیان در پایان سخنان خود عنوان داشت: از خداوند منان می خواهیم در این پیچ تاریخی که جمهوری اسلامی در آن قرار دارد، این اتحاد و برادری بین اهل سنت و اهل تشیع تا ظهور امام زمان (عج) ادامه داشته باشد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات