۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۴۴۷۸۷

رژیم آل خلیفه مدعی آزادسازی حدود 1500 زندانی شد

رژیم آل خلیفه مدعی آزادسازی حدود 1500 زندانی شد
نماینده پارلمان بحرین ادعا کرد که رژیم آل خلیفه، ۱۴۸۶ زندانی را که به خاطر مسائل مختلفی در زندان بودند، آزاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، به رغم انتاقدهای گسترده سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی از وضعیت سرکوب‌ها در بحرین، یک عضو پارلمان این کشور مدعی شده که مقام‌های آل خلیفه حدود ۱۵۰۰ زندانی را آزاد کردند.

به گزارش این سازمان، طی سالهای گذشته، «بحران حقوق بشر در بحرین عمیقتر شده است. مقامات، سیاست عدم تسامح با هر فکر سیاسی آزاد و مستقل را در پیش گرفته‌اند و هر کس را که از دولت انتقاد می‌کند، زندانی کرده یا می‌ترسانند تا سکوت کند».

بنا بر این گزارش، مقامات بحرینی، «با استفاده از قدرت کُشنده برای متفرق کردن تظاهراتها و بازداشت هزاران نفر و برکناری صدها کارمند بخش دولتی به اتهام حمایت آنان از مطالبات دموکراسی‌خواهانه معترضان، حملات انتقامجویانه سازمان‌یافته‌ای را انجام می‌دهند».

با وجود چنین گزارشهایی، «زینب عبد الأمیر» نماینده پارلمان بحرین در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک ادعا کرد که دولت بحرین۱۴۸۶ زندانی را که به خاطر مسائل مختلفی در زندان بوده‌اند، آزاد کرده است.

وی با این ادعا که در میان زندانیان آزاد شده، چند زندانی سیاسی نیز وجود دارد، اما آماری از تعداد این افراد آزاد شده، ارائه نکرد.

این نماینده بحرینی «عوامل انسان‌دوستانه» را علت اتخاذ این تصمیم از سوی «حمد بن عیسى آل خلیفه» پادشاه این کشور، عنوان کرد.

عبدالامیر با اشاره به اینکه این تصمیم پس از نُه سال بحران در بحرین اتخاذ شده است، گفت: «در سایه ناامنی، بحران ویروس کرونا، نمود یافت و بحران اقتصادی را به وجود آورد که به اقتصاد تمام کشورهای جهان، ضربه زد. بحرین نیز از این قضیه، مستثنی نیست»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات