۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۴۴۸۸۸
در دشت آزادگان؛

مسابقه مداحی «هر خانه یک مداح» برگزار می‌شود

مسابقه مداحی «هر خانه یک مداح» برگزار می‌شود
حجت الاسلام سواری با اشاره به شیوع کرونا گفت: مسابقه مداحی (هر خانه یک مداح) در فضای مجازی برگزار می شود تا مداحان بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را در پیش بگیرند.
حجت الاسلام احمد سواری، رییس اداره تبلیغات اسلامی دشت آزادگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شیوع کرونا و عدم برگزاری بسیاری از مناسبات و مراسمات مذهبی اظهار داشت: بر همین اساس مسابقه مداحی (هر خانه یک مداح) در فضای مجازی برگزار شد تا مداحان شهرستان بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مرتبط با ایام رجبیه و شعبانیه را در پیش بگیرند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دشت آزادگان عنوان داشت: هر شرکت کننده می‌تواند در ۳ موضوع شرکت کند در عین حال کلیپ‌ها را در منزل و در جمع خانواده تهیه کند؛ چرا که تهیه کلیپ‌ها در خارج از منزل غیرقابل قبول است ضمن اینکه مدت زمان هر کلیپ نباید بیشتر از ۶۰ ثانیه باشد.

این مقام مسئول در رابطه با موضوع کلیپ‌های ارسالی خاطرنشان کرد: کلیپ‌های تهیه شده باید با محوریت فضائل پیامبر اکرم (ص)، مبعث نبوی، فضائل امام حسین (ع)، فضائل امام سجاد (ع)، فضائل ابو الفضل العباس (س)، اعیاد شعبانیه، جوان و ولایت، میلاد علی اکبر (ع)، وظایف منتظران، نجوا با امام زمان (عج) و ۱۵ شعبان باشند.

حجت الاسلام سواری با اشاره به اینکه مسابقه مداحی ویژه برادران است، ادامه داد: این مسابقه در سه مقطع نوجوانان (۹ تا ۱۵ سال)، جوانان (۱۶ تا ۳۰ سال) و بزرگسالان (۳۰ سال به بالا) برگزار می‌شود و در پایان پس از داوری کلیپ‌ها از سوی مداحان شهرستان، در هر مقطع به ۳ نفر برگزیده هدایایی تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه منتخبان به صدا و سیما معرفی می‌شوند، گفت: کلیپ‌ها می‌تواند در قالب «ابوذیه»، «قسمتی از قصیده»، «هوسات» و «علوانیه» باشد؛ البته کلیپ‌های تهیه شده تا ۲۰ فروردین به شماره ۰۹۳۵۹۰۵۹۸۰۷ ارسال شوند تا مورد ارزیابی داوران قرار بگیرند. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات