۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۴۴۹۸۶
چشمه‌هایی به رنگ رسانه (12)

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم
روایت زندگی شهیدان مدافع حرم نشان می‌دهد که مقاومت همچنان باقی است و بر سر آرمان‌ها باید ایستاد، حالا پرچم مقاومت از تپه‌های الله اکبر بر نوک قله بلندی جولان خورده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شهیدان مدافع حرم مظلوم‌ترین شهیدان این سرزمین هستند، هم از باب اینکه در کشوری غریب به جنگ پرداختند و هم از باب اینکه حرف‌های زیادی درباره این عزیزان عنوان شد که بی انصافی بود.

داعش اتفاق سنگینی بود که حتی اجازه ندادیم تا به مرزهای کشورمان نزدیک شود و همین امر موجب شد تا امنیت کشور خدشه‌دار نشود و در مدیریت کشور خللی وارد نگردد، هرچند سیاسیون شاید در قدرشناسی اجحاف کردند و هیچ چرخی را نچرخاندند.

سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا قصد دارد تا ده مستند پیرامون شهیدان مدافع حرم را به مخاطبین محترم پیشنهاد دهد تا زمان در زمان در خانه ماندن از این مستندها استفاده کنند، البته مستندهای زیادی در این حوزه تولید شده است که می‌توانید با جستجویی ساده در اینترنت از آنها استفاده کنید.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

ابوضرغام

وحید فراهانی دست روی یک سوژه عراقی گذاشته و درباره یکی از ژنرال‌های ارتش عراق مستندی ساخته است. ابوضرغام که سابقه حضور در پلیس و فرمانداری بصره را داشته است، بعد از آزادسازی شهرهای مختلف عراق به فرماندهی پلیس محلی عراق رسید که وظیفه تامین امنیت داخلی کشور را بر عهده دارد.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

نبرد برای یک رویا

مستند نبرد برای یک رویا به کارگردانی میثم پوررشیدی روایتی متفاوت از آزادسازی پایتخت تروریسم در عراق است که حاوی تصاویری منحصر به فرد از نبرد تن به تن و از نمای نزدیک با جنگجویان داعش در استان الانبار و شهر فلوجه می باشد. در این مستند مراحل اصلی عملیات آزادسازی شهر گرمه، شهر صغلاویه و همچنین شهر فلوجه به تصویر کشیده شده، این اثر کاری از مرکز بسیج صداوسیما است.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

تهران دمشق

علی صدری نیا بعد از دکتر سلام چند سالی است که دست به تولید و ساخت مستند زده است، قائم مقام از جمله آثار این کارگردان می‌باشد. او به دنبال گسل‌های اجتماعی است که سوریه را به این وضع انداخته است و در مقایسه‌ای راوی لحظه‌های سقوط یک تمدن می‌شود.

برای مشاهده نقد این مستند اینجا کلیک کنید.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

وقت بودن

اوایل دهة 90، گروه‌های تکفیری با حمایت آمریکا و اسرائیل وارد سوریه می‌شوند و اعمال تروریستی انجام می‌دهند. تعدادی از افغانستانی‌های مقیم ایران که خطر تعرض به حرم حضرت زینب(س) را می‌بینند، به سوریه می‌روند و سَلَفی‌ها را از نزدیکی‌های حرم مطهر به عقب می‌رانند. آن‌ها اندکی بعد لشگر «فاطمیون» را تأسیس می‌کنند و «علیرضا توسلی» فرماندة آن می‌شود. فیلم، رشادت، جنگجویی، بصیرت و حضور به‌موقع رزمندگان این لشگر را در سوریه و شور و عشق آن‌ها برای مبارزه با اسرائیل را نشان می‌دهد. این اثر ساخته عباس وهاج و به سفارش مرکز مستند حقیقت تولید شده است.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

زخم صلیب

«اَصقِیل‌بی»، منطقه‌ای مسیحی‌نشین در سوریه و به شهر «صلح و دوستی» معروف است. فیلم، تعدادی از شهدای مسیحی این شهر را معرفی می‌کند و از طریق گفت‌وگو با خانواده‌هایشان، داستان زندگی آن‌ها را نشان می‌دهد. این اثر به کارگردانی محمد فرج صالحی ساخته شده است.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

مجنون

حتما شما هم کلیپ صوتی گریه‌های یک رزمنده در عملیات را شنیدید که کار گره می‌خورد و به حضرت زهرا متوسل می‌شود و صدایش را ضبط می‌کند، شهید مرتضی عطایی پس از رشادت های فراوان و چند بار مجروحیت های گوناگون، در ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

تا افق حلب

دهه هفتادی‌ها همیشه ثابت کردند که سهم مهمی در ادامه مسیر انقلاب دارند، جوان مومن انقلابی مصداق بارز شهید عباس دانشگر است که این مستند درباره زندگی این شهید والامقام دهه هفتادی اکران شد. علی پاجانی کارگردان اثر تلاش کرده است تا از زوایای مختلف به زندگی این شهید دهه هفتادی بپردازد.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

هیهات

هیهات یک اثر چهاروجهی است که برای ادای احترام به سیدوسالار شهیدان ساخته شد، کارگردان اپیزود اول فیلم محمد مهدی نائیجی که خود طلبه است، دانش اقباشاوی، روح الله حجازی و هادی مقدم دوست کارگردان اپیزودهای دیگر این اثر سینمایی هستند.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

فاتح دل‌ها

ساسان فلاح فر در اثر مستندی به یکی از فرماندهان جوان تیپ فاطمیون شهید رضا بخشی پرداخته، این کار توسط گروه تلویزیونی نصر تی وی تولید شده است و نسل جدید افغانستانی‌های مدافع حرم را به تصویر می‌کشد که هم قدرت مدیریت دارند و هم از اخلاص و تقوا برخوردارند.

 

راوی زندگی شهیدان مدافع حرم باشیم

 

کرار

مستند کرار به کارگردانی محسن عقیلی که روایتی از زندگی و زمانه‌ شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی است. این شهید شوخ طبع رفیق شهید عطایی بوده که در عملیات‌های مختلف با هم حضور داشتند، شاید بتوان کرار را از جمله مستندهایی نامید که هم با آن می‌توان خندید و هم گریه کرد. /882/ 503/

ارسال نظرات