۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۶۴۴۹۹۳

مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۱۷۸ نفر رسید

مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۱۷۸ نفر رسید
سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۱۷۸ نفر رسید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمد دهقانی فیروزآبادی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت امروز 15 نفر مبتلا به کرونا به تعداد مبتلایان در استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه با این 15 نفر تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به 178 نفر رسید، گفت: روز گذشته به دلیل گندزدایی و ضدعفونی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس آمار استان صفر اعلام شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی افزود: تاکنون نیز از این تعداد 17 نفر فوت کردند که 7 فوتی مربوط به بیرجند، 9 مورد فوتی مربوط به طبس و یک مورد فوتی مربوط به قاین است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه بیماران ترخیص شده تا 48 ساعت گذشته 70 مورد بوده است، تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای بدون آلودگی به کرونا در استان وجود ندارد و به طور قطع آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از افراد بستری شده در بیمارستان است.

وی ادامه داد: خانواده‌های فرد مبتلا از نظر بروز علائم توسط همکاران بهداشت چک می‌شوند و فرد مبتلا نیز تا 14 روز شرایط قرنطینه خانگی را باید رعایت کند و به خانواده‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بهترین کار ممکن در این شرایط رعایت نکات بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و مسافرت های بین شهری است.

دهقانی فیروزآبادی به اجرای طرح غربالگری سلامت در استان اشاره کرد و گفت: تا عصر روز یکم فروردین ماه 152 هزار و 389 خانوار در استان غربالگری آنها انجام شد که 62 درصد جمعیت زیرپوشش را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 269 مورد غربال مثبت داشتند که پیگیری‌ شدند و 777 مورد خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتند، به 428 نفر استراحت در منزل توصیه شد و 61 نفر نیز به بیمارستان و مراکز درمانی برای ارزیابی ارجاع شدند و 3 مورد هم تحت درمان سرپایی قرار گرفتند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات