۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۴۵۰۱۷
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

مقید بودن علما به توصیه های پزشکی نشانه عدم تعارض میان علم و دین است

مقید بودن علما به توصیه های پزشکی نشانه عدم تعارض میان علم و دین است
حجت الاسلام ایرانی بالاترین نشانه عدم تعارض میان علم و دین را مقید بودن علما به توصیه های پزشکی دانست و گفت: مراجع تقلیددر مسائل بهداشتی به متخصصین و اهل فن رجوع می کنند.

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه عقل تکیه گاه اصلی آموزه های دینی است، گفت: هیچ تقابلی بین علم و دین در حوزه سلامت وجود ندارد.

حجت الاسلام ایرانی آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار را نشان دهنده عدم تعارض میان معنویت و علم دانست و عنوان کرد: پیامبران و ائمه اطهار در هنگام بیماری به پزشکان مراجعه می کردند که یکی از این موارد حاضر شدن پزشک مسیحی بر بالین امام علی(ع) است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه دست های خیانتکاری در پس پرده القای تعارض میان معنویت و سلامت است، اظهار داشت: دشمن نیروهای خود را در این راستا سازماندهی کرده و به دنبال ایجاد خوراک رسانه ای برای مردم است.

وی افزود: بخشی از سناریوی دشمن در شرایط کنونی توسط دوستان نادان انجام می شود اما طراحی اصلی را خود دشمن انجام داده است.

حجت الاسلام ایرانی ملاک عملکرد در خصوص ویروس کرونا را عمل رهبر انقلاب و مراجع تقیلد دانست و ابراز کرد: رهبر انقلاب بر بهره گیری از متخصصین تاکید دارند و خودشان نیز عملا برنامه های معمول مانند سخنرانی روز اول عید در حرم مطهر رضوی را تغییر داده اند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بالاترین نشانه عدم تعارض میان علم و دین را مقید بودن علما به توصیه های پزشکی دانست و بیان کرد: مراجع تقلید که خود مرجع رجوع مردم در مسائل فقهی هستند در مسائل بهداشتی به متخصصین و اهل فن رجوع می کنند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال سوء استفاده از برخی افراطیون است، خاطر نشان کرد: در خصوص تبعیت مسلمانان از مسائل بهداشتی نباید ملاک افراد بی اطلاع از دین و سیره ائمه واقع شوند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حمیده
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
باسلام واحترام
خیلی ممنون و متشکر بابت نظر ارزشمندتان که این روزها در فضای مجازی پر است از این که بین دین و علم اختلاف افکنی کنند.
موفق باشید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
عقل منبع استنباط احکام شرع است.
0
0