۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۴۵۰۳۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جهش تولید، سبب رهایی کشور از بن بست‌های اقتصادی می شود

جهش تولید، سبب رهایی کشور از بن بست‌های اقتصادی می شود
مدیر حوزه علمیه مازندران، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را نقشه راهی برای جهش و شکوفایی اقتصادی کشور در گام دوم انقلاب دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن سال نو و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید»، آن را نقشه راهی برای جهش و شکوفایی اقتصادی کشور در گام دوم انقلاب دانست.
 
وی با اشاره به این که نامگذاری‌های هر ساله مقام معظم رهبری با یک پشتوانه محکم علمی و تحقیقاتی صورت می‌گیرد، افزود: اگر مسؤولان بخش‌های مختلف کشور به دور از هر گونه نگاه سطحی در جهت تحقق عملی شعار سال گام بردارند به طور حتم شاهد جهش قابل توجهی در حوزه اقتصاد داخلی خواهیم بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در شرایط تحریم، بهترین راه برای کاهش حداقلی اثر تحریمی توجه به ظرفیت‌های داخلی و توانمند سازی کشور از داخل است، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان کشورمان زمان بیشتری را صرف تقویت ظرفیت‌های داخلی کنند به طور حتم آثار و برکات بیشتری برای مردم در پی خواهد داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تجربه بیش از چهل ساله کشورمان ثابت کرده ما باید به توانمندی‌های بومی و داخلی خودمان متکی باشیم، افزود: دل بستن به بیرون از کشور، راهکار خوبی برای اداره کشور نیست و در بلند مدت به طور حتم آسیب زا نیز خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر امروز در برخی بخش‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کردیم به دلیل متکی بودن بر توان و استعداد داخلی بوده است، گفت: کشور زمانی به اوج و شکوفایی خواهد رسید که توان و ظرفیت داخلی را تقویت کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز همواره با بدعهدی‌های بسیاری از سوی بیگانگان مواجه بودیم، بیان داشت: این تجربه‌های چهل ساله ثابت کرد نمی‌توان برای پیشرفت کشور به دیگران متکی بود بلکه باید از توان و ظرفیت داخل برای شکوفایی کشور بهره گرفت.
 
وی با بیان این که دشمنان در چهل سال اخیر همواره با فشار و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی تلاش کرده ایران اسلامی را با یک بحران جدی مواجه کند، گفت: اما ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت توطئه‌های دشمنان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی را خنثی و به پیشرفت‌های بسیاری در سایه شوم تحریم‌ها دست یافته اند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در شرایط فعلی که دشمن همه امکانات و توان خود را برای ضربه‌های مهلک اقتصادی به ملت ایران به کار گرفته، بهترین راه اعتماد و تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است، افزود: شکی نیست که ایران اسلامی با بهره گیری از توان داخلی می‌تواند همه موانع موجود بر سر رشد اقتصادی کشور را از میان بردارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که جهش تولید می‌تواند کشور را از بن بست‌های اقتصادی رهایی دهد، بیان داشت: باید با اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در سال جدید چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آوریم تا شاهد یک جهش در تولید و اقتصاد کشور باشیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات