۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۴۵۰۵۲

منشأ «کرونا» کجاست؟

منشأ «کرونا» کجاست؟
با آنکه در باور عمومی شهر «ووهان چین» به عنوان نقطه آغاز انتشار ویروس کرونای جدید قلمداد می‌شود برخی رفتار‌های آمریکا این مسئله را با تردید‌هایی جدی روبرو می‌کند.
به گزارش خبرگزاري رسا، در حالی که عموماً شهر «ووهان» چین به عنوان مبدأ انتشار ویروس کرونای جدید دانسته می‌شود رفتار دولت آمریکا باعث ایجاد شبهاتی در این مورد شده تا جایی که دولت چین رسماً از آمریکا درباره آن توضیح خواسته است.

در همین راستا، پایگاه «گلوبال‌ریسرچ» به طرح ۱۰ سوالی پرداخته که لازم است دولتمردان آمریکا برای شفاف شدن موضوع به آن پاسخ دهند.

سوال ۱:

از آنجا که «رئیس مرکز کنترل بیماری‌های» آمریکا در نشستی در کنگره اعتراف کرد که تست ابتلای کرونا برای برخی از افراد فوت‌شده به دلیل آنفولانزا مثبت بوده است آیا می‌توان این نتیجه را گرفت که برخی از ین افراد بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید جان باخته‌اند؟ از میان ۳۴ میلیون بیمار مبتلا به آنفولانزا که ۲۰ هزار نفر آن‌ها فوت کرده‌اند بر روی چند نفر تشخیص اشتباه گذاشته شده است؟ این تشخیص‌های اشتباه از چه زمانی آغاز شده‌اند؟

سوال ۲:

مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا اعتراف کرده که برای برخی از بیماران مبتلا به آنفولانزا تشخیص اشتباه صورت گرفته است. این همان آمریکایی است که مدرن‌ترین فناوری‌های پزشکی را در اختیار دارد؟ چرا این اتفاق افتاده است؟ از آنجا که سی‌تی‌اسکن ریه افراد مبتلا به عفونت کرونا ابتلای آن‌ها به این بیماری را نشان می‌دهد جداسازی این بیماران از مبتلایان به آنفولانزای H۱N۱ کار دشواری نبوده است. پس چرا برای شمار زیادی از افراد تشخیص‌گذاری اشتباه صورت گرفته است؟

این باعث یادآوری گزارش‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود همه اطلاع‌رسانی‌ها درباره کرونا با هماهنگی او انجام شود. چرا کاخ سفید دنبال کنترل اطلاع‌سانی در این باره بود؟ آیا کاخ سفید می‌خواست چیزی را پنهان کند؟

سوال ۳:

دلیل خروج آمریکا از «معاهده سلاح‌های سمی و بیولوژیک» در سال ۲۰۰۱ چه بود؟ چرا آمریکا به دنبال آن بود که از فعالیت یک نهاد نظارتی برای اجرای این معاهده جلوگیری کند؟ آیا این نهاد نظارتی قرار بود سد راه آمریکا برای ساخت یک سلاح بیولوژیک شود؟

اگر اینطور نبود چرا آمریکا آزمایشگاه‌هایی برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک در گرجستان، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستن و قزاقستان دارد؟ آیا این آزمایشگاه‌ها برای جنگ بیوشیمیایی هستند؟

سوال ۴:

«مرکز تحقیقات امراض عفونی ارتش آمریکا» واقع در ایالت مریلند جولای سال ۲۰۱۹ تعطیل شد. آیا علت آن حادثه‌ای مربوط به نشت یروس بود؟ تنها یک ماه بعد، شیوع آنفولانزا در سراسر آمریکاشروع شد. آیا این دو مسئله ارتباطی به هم نداشتند؟

سوال ۵:

در هفتمین دوره بازی‌های جهانی ارتش‌های دنیا که از ۱۸ تا ۲۷ اکتبر در شهر ووهان برگزار شد چرا تیم آمریکا با ۳۶۹ عضو برنده هیچ مدال طلایی نشد؟ آیا این کارنامه معقولی برای بزرگترین ارتش دنیا است؟

آیا در میان اعضای این تیم کسی به آنفولانزا مبتلا بود؟ آیا ممکن است که اعضای این تیم ناقل ویروس کرونای جدید بودند؟

بهترین کار برای آمریکا الان این است که سرش را از زیر برف بیرون بیاورد و از تمام ۳۶۹ عضو این تیم تست ابتلا به کرونا بگیرد.

سوال ۶:

چرا آمریکا اکتبر ۲۰۱۹ مانوری به نام «Event ۲۰۱» برای آمادگی در برابر همه‌گیری‌های جهانی برگزار کرد؟ چرا معاون سیا در این مانور شرکت داشت؟ آیا به خاطر این بود که آمریکا پیش‌بینی می‌کرد یک ویروس عفونی قرار است همه‌گیری جهانی ایجاد کند؟ یک ماه بعد، مواردی از ابتلا به ذات‌الریه به دلایل نامعلوم در چین مشاهده شد و سه ماه بعد شاهد یک بیماری همه‌گیر بودیم. احتمالاً این‌ها تصادف نیستند.

سوال ۷:

ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و ایران همه گزارش داده‌اند اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در کشور‌های آن‌ها در معرض چین قرار نداشته‌اند، اما ارتباط‌هایی بین ویروس‌های آن‌ها با آمریکا وجود دارد.

تحقیقات ژنتیکی نشان می‌دهد که نوع کروناویروس چین از گروه C است، اما ویروس‌های گروه A و B - که ویروس‌های والد گروه C هسند- هر دو در ایالات متحده یافت می‌شود. چرا؟ یک بیمار ژاپنی در هاوائی به آنفولانزا مبتلا شد، اما نتیجه تست او برای ابتلا به کووید-۱۹ بعد از بازگشت به ژاپن مثبت بود. این را چطور می‌توان توضیح داد؟

برخی از افراد مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا ارتباطی با چین نداشتند. پس این ویروس از کجا آمده است؟

سوال ۸:

آمریکا نمی‌تواند انکار کند که همه‌گیری سال ۱۹۱۸ از داخل این کشور آغاز شد، اما یک قرن است که اسپانیا را بابت آن مقصر می‌کند. ظاهراً تاریخ دارد خودش را تکرار می‌کند. آیا آمریکا دوباره به همان ترفند قدیمی روی آورده و در تلاش است اسم ویروس کرونای جدید را به «ویروس چینی» تغییر دهد؟

سوال ۹:

همه‌گیری آنفولانزا در سال ۱۹۱۸ باعث مرگ بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا شد. این بیماری طبق شواهد از آمریکا آغاز شد، اما آمریکا از دنیا هرگز عذرخواهی نکرده است.

تا اینجای کار منشأ ویروس کرونای جدید مشخص نیست، اما ایالات متحده از چین خواسته که عذرخواهی کند. چرا آمریکا عذرخواهی نمی‌کند؟

سوال ۱۰:

در فیلم‌ها آمریکا نقش ناجی دنیا را باز می‌کند. تصویر «کاپیتان آمریکا» یکی از نماد‌های آن است. با وجود این، در عالم واقعیت و الان که دنیا با فاجعه کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند «کاپیتان آمریکا» کجا است؟
/1360/
منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
در این که بگیم منشا تولید ویروس کر‌ونا آمریکا یااسرائیل یا چین یاروسیه یا اروپا و...بوده قضاوتش کار خیلی سختیه امید داریم خدا خودش فاش کنه و اون کسانی که به مردم جهانیان ظلم کردن به زودی رسوای جهانیان بشن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
عالی بود. با سرفه هام که قطع نمیشه الان این سولات رو خوندم و سردرد هم به سرفه اضافه شد. خواهش می کنم تک تک این سوالات رو پیگیری کنید. آمریکا میلیون ها سرخپوست بی گناه رو کشت. صد ها هزار نفر رو با بمب اتم تو هیروشیما و ناکازاکی کشت. میلیون ها نفر رو در غرب آسیا به خاک و خون کشید. الانم شک نکنید این کار خودشه. همه باید پاشیم و درسی همیشگی به این تروریست جهان خوار بدیم. لطفا این سوالات رو پیگیری کنید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
وقتی رهبری اعلام میکنه این ویروس ساخت و دستساز آمریکاست پس هیچ بحثی باقی نمیمونه. ایشون حداقل از دو سازمان اطلاعاتی در داخل و از خیلی از سازمان های اطلاعاتی در کشورهای منطقه اخبار دست اول داره. متاسفانه عده ای بیسواد با انتشار اخبار نادرست که این ویروس از یک خفاش بوجود اومده دارن سطح بالای این ویروس رو تا حد یک طنز مضحک پایین میارن که این قضیه به شکایت از آمریکا ختم نشه. مطمئنا اگر کشورهای آلوده از آمریکا به دادگاه جنایات جنگی شکایت کنن میلیاردها دلار باید خسارت پرداخت کنه، مردمش بر علیه رژیم تروریست آمریکا اقدام میکنن و کشورهای دنیا دیگه هیچ اعتمادی به آمریکا نخواهند داشت و این دلیل داستان سازی همین عده بیسواده.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
بسمه تعالی. حضرت امام خامنه‌ای فرمودند آمریکا، متهم است. این هم نظر پایگاه گلوبال ریسرچ. کجاست آن کسی که می‌گفت مقاله 2015 نشریه نیچر که به وجود ویروس در خفاش اشاره کرده، گ به خاطر وجود دو نویسنده چینی معتبر است؟! آیا فعالیت‌های سیا را نمی‌بینید؟! آیا از درج اطلاعات غیرواقعی در مقاله که مورد تأیید نویسندگان مقاله است، چیزی نشنیده‌اید؟! آیا این مقاله، مبتنی بر اطلاعات واقعیست یا زمینه‌سازی اذهان یا ترکیب این دو، یعنی تزریق یک ویروس با خفاش برایذایجاد همزیستی جدید؟! به هر حال، آمریکا متهم ردیف اول است. گذشت دوران رد شدن از فرضیات محکم و باور فرضیات هالیوودی.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
حتی اگر کرونا آمریکایی نباشد که باید بررسی شود، آمریکا از پیمان منع جنگ‌های بیولوژیک خارج شده و مشغول تحقیقات جنگ بیولوژیک است. وزارت‌های امور خارجه محور مقاومت، باید دنیا را علیه آمریکا و سگ نگهبانش که خطری برای تمام بشریت است، بسیج کند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
يك سوال ديگر و به نظر من خيلي هم مهم هست. چرا ترامپ چندين هفته قبل منكر كرونا بود و اون رو به دمكراتها نسبت ميداد. يك هفته بعد از اون گفت فقط يك نَفَر كه از چين اومده داره و بعد از اون گفته كه داره وسيع ميشه؟ مگه اين رييس يك قبيله در أمازون هست كه دسترسي به تجهيزات نداره؟ اين رييس جمهور پيشرفته ترين كشور دنياست. به نظر من. فقط ميخواست تعداد اونها تو امريكا زياد بشه تا جهان رو فريب بده.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
سران آمریکا وصهیونیستهای داخل آمریکا که سرمایه داران وتصمیم گیرندگان آمریکا هستند. برای اینکه حاکم بلا منازع جهان باشند . ده ها سال است دردنیا بطرق مختلف دست به هر جنایتی مستقیم وغیر مستقیم زدند. لذا جان مردم دنیا وحتی خود مردم آمریکا برایشان ارزشی ندارد در این مورد دلایلی زیادی هست.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
ساخت بشر بودن این ویروس احتمال بالایی داره سازندش یه پاش تو بورس هستش حالا امریکاییه یا صهیونیست خدا میدونه چند تا کلیپ در مورد قوانین و نحوه قرنطینه و فرهنگ چینیا دیدم فهمیدم واقعا فهمیدم که به اقتصاد اول دنیا تبدیل شدن یعنی چی، یعنی چه ظرفیتی دارن روسیه هم‌همینطور ژاپن و کره جنوبی جای خودشون امرکای خبیث هم تکلیفش مشخصه، عین زالو میمونه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
سفیر ایران در فرانسه: اولین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز با یک بیمارستان صحرایی از «بوردو» راهی تهران شد. واقعا معلوم نیست چرا دولت نادان به فرانسه ای که یکبار سابقه آلوده کردن ایران به ویروس ایدز را داراد اعتماد می کند، اینها اگه کاری از دستشان بر می آید، بروند همسایه خود انگلیس و ایتالیا را نجات دهند، هنوز یک روز هم از هشدار حضرت آقا نگذشته، خدا عاقبت این کار را بخیر کند،
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
لعنت بر دولت تروریست آمریکا
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
‏امام خامنه‌ای امروز اتهام جنگ بیولوژیک رو رد که نکردند هیچ، گفتند که باید بیشتر مواظب باشیم. سخنان رهبری نتیجه همفکری با چندین کارشناس مورد اطمینانه که بشدت باید سرلوحه ما قرار بگیره
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
سلام.ای کاش تیمی داشتید که میتوانست این سوالها را به صورت کلیپ با هیجان به زبان انگلیسی تولید کند و در آن با متخصصین گفت و گو داشته باشد تا بتوانیم این سوالها را تبدیل به مطالبه جهانی کنیم. امپراطوری رسانه ای امریکا هیچ گاه با چند سوال زانو نمیزند. باید فکری کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
شیطان بزرگ و صهیونیست‌های جنایتکار شرشون از سر بشریت کم کنن بیشتر مشکلات برطرف میشه.
1
0
دوستدار ولایت
Iran, Islamic Republic of
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
طبق شواهد موجود حادثه حمله به برجهای دوقلو در آمریکا طراحی سازمان سیا برای ایجاد زمینه جهت حمله نظامی و اشغال برخی کشورها در غرب آسیا بود . در این حادثه حدود ۴ هزار شهروند آمریکایی کشته شدند. هیئت حاکمه آمریکا حاضرشدند حدود ۴ هزار شهروند خودرا قربانی کنند تا به بهانه مبارزه با تروریسم به اهدافشان برای مداخله در دیگر کشورها برسند.
آیا امکان آن نیست که هم اکنون دوباره هیئت حاکمه شیطانی آمریکا برای رسیدن به اهداف پلید خود در سطح جهانی تعداد دیگری از شهروندان خود را با ویروس کرونا قربانی کنند؟
1
0
علیان
Iran, Islamic Republic of
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
نامه ۱۰۲ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص ایران به روسای جمهور کشورهای منطقه برای بستن آزمایشگاه های بیولوژیک آتش آمریکا در منطقه که در حال تحقیق و تولید عوامل بیولوژیک خطرناک با اهداف نظامی علیه ملت های منطقه هستند.
0
0