۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۶۴۵۱۴۲
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

جهش تولید تنها راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی است

جهش تولید تنها راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی است
حجت الاسلام احمدی جهش تولید را تنها راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: به یقین گفتمان سازی نقش مهمی در این زمینه داد.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» خاطرنشان کرد: به یقین پشت همه این نامگذاری‌ها یک تفکر ناب و استراتژیک وجود دارد که هدف آن رفع مشکلات فعلی جامعه و ارتقاء جایگاه کشور است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته در زمینه‌های مختلف در سطح جهانی حرف برای گفتن دارد، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور که باید برای رفع آن برنامه ریزی جامع و کارشناسی صورت گیرد، امور اقتصادی است که هنوز نتوانسته ایم به یک حاشیه امن در این زمینه برسیم.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب تنها راهگشای مشکلات امروز کشور است، ابراز کرد: اگر به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و داشته‌های کشور بیشتر توجه می‌کردیم قطعا بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، تولید به عنوان محور شعار و برنامه‌های رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است که یک مفهوم اساسی در اقتصاد کشور به حساب می‌آید، گفت: اهمیت تولید از زمانی مشخص می‌شود که در سال ۹۸ فشار‌های ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران به صورت مشخص اقتصاد را هدف قرار داد و توانست اختلال در مبادلات مالی را از منظر تأمین نیاز‌های کشور با مشکل مواجه کند.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، جهش تولید را تنها راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی بیان کرد و ادامه داد: به یقین گفتمان سازی نقش مهمی در این زمینه داد؛ مسؤولان باید بدانند که گفتمان تولید، شاخصه قدرت نرم کشور است و با تعطیلی و رکود واحد‌های تولیدی، وارادات بی رویه و قاچاق کالا در تعارض است.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان تولید، نیازمند توجه به کالای ایرانی، افزایش تولید، افزایش ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان است، ادامه داد: تولید شاخصی است که می‌تواند شاخص‌های دیگر اقتصاد را هم به حرکت وا دارد و درآمد‌های چند جانبه برای کشور داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: جهت تحقق واقعى واژه «جهش تولید» لازم است که اصلاح ساختارى و میزان تولید مدیریت شود و بخش سیاسى، اجتماعى و فرهنگی هم در خدمت بخش تولید قرار گیرند. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات