۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۶۴۵۱۴۷
مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج:

جهش تولید پیش‌نیاز و خمیرمایه اصلی رونق اقتصادی است

جهش تولید پیش‌نیاز و خمیرمایه اصلی رونق اقتصادی است
ماموستا بهمنی گفت: رونق اقتصادی از مولفه‌های مهم در تحقق استقلال همه جانبه است و این مهم در سایه جهش و ارتقای تولید ممکن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، ماموستا اقبال بهمنی اظهار کرد: خداوند درخلق انسان ها به دو بعد معنویت و جسمانی توجه کرده است، بعد معنویت انسان که احتیاج به تقویت روحانیت، تقویت به معنویت و بندگی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج تصریح کرد: برای اینکه بعد روحانیت انسان تقویت پیدا کند باید یاد خدا، راستی و صداقت را در راس زندگی خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: بعد دیگر انسان عبارت از مادیات است در این بعد خداوند انسان را همانطور که خلق کرده نمی تواند به دنیا احتیاج نداشته باشد یکی از اهداف اولیا و انبیا در کنار ترویج توحید و تبلیغ دین سعی و تلاششان این بوده که اقتصاد را به صورت عادلانه در بین آنها رونق بدهند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج عنوان کرد: توسعه اقتصاد و توسعه عدالت اقتصادی در بین بندگان از مهمترین مباحث مورد توجه پیامبران بوده است، اقتصاد در برخی مقاطع زمانی ترویج و توسعه پیدا می‌کند، اما در بین انسان‌ها به صورت مساوی تقسیم نمی‌شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری با توجه به اشراف خاصی که بر وضعیت جهان به ویژه ایران دارد و با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلی انقلاب ایران، استقلال است شعار چند سال اخیر را به این سمت و سو سوق می‌دهند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: هیچ جامعه و کشوری تا زمانی که به لحاظ اقتصادی مستقل نشود، نمی‌تواند استقلال پیدا کند شاید خیلی از گروه‌ها و کشورها مانند کشور لیبی اعلام استقلال کنند، اما چون به لحاظ اقتصادی مستقل نبود خیلی زود از پا درآمدند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران هم باید بر پایه و اساس اقتصاد باشد، گفت: اقتصاد ایران سال‌های سال وابسته به نفت بوده است، نفت نیز باید از سوی دیگران خریداری شود، بازار جهانی نفت هم نوسان دارد و این رویه اقتصاد کشورهایی که به نفت وابسته باشند را ویران می‌کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اذعان داشت: مقام معظم رهبری با شعاری‌های مانند تولید ملی، رونق تولید و جهش تولید به نوعی نقشه راه را برای مردم و مسوولان مشخص می‌کنند اگر کشور ما در ابعاد مختلف معادن، نفت، پتروشیمی و صنایع غذایی، صنایع نساجی و غیره جهش پیدا کند قطعا هیچ تحریمی نمی‌تواند بر اقتصاد و استقلال آن تاثیرگذار بگذارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی دارای یک بعد اندیشه الهی و ترویج این اندیشه در جهان است به همین دلیل دشمنان زیادی دارد لذا باید تولید کنندگان باید بیشتر به آن توجه کنند رونق تولید و در نتیجه اقتصاد است.

ماموستا بهمنی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید با ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات مورد نیاز در بازارهای داخلی و جهانی زمینه را برای صادرات بیشتر تولیدات فراهم و با این کار به رونق اقتصاد و اشتغال در کشور کمک کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: باید در میدان مسابقه تولید تولیدکنندگان با تولیدات با کیفیت به نوعی عمل کنند که مردم گرایشی به استفاده از کالاهای خارجی نداشته باشند و حتی بازارهای خارجی را هم در دست بگیرند.

وی افزود: مسوولان نیز در راستای تحقق شعار سال با هدف رونق هرچه بیشتر تولید باید حمایت از تولید داخلی را با تسهیلگری در این مسیر و اتخاذ و اعمال مشوق‌های مختلف برای تولیدکنندگان فراهم سازند.

ماموستا بهمنی اذعان کرد: بانک‌ها نیز باید با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به گونه‌ای که بستر رونق و توسعه تولید در کشور فراهم شود ورود پیدا کرده و به نوعی یاور تولید به عنوان یکی از محورهای اصلی رشد اقتصادی در کشور باشند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: اینکه شعار سال گذشته تا چه میزان تحقق پیدا کرده بدون شک نیاز به یک کار کارشناسی و دقیق دارد.

وی تاکید کرد: در بحران اخیری که در بحث بیماری کروناویروس در جهان پیش آمده است، شاهدیم که با بهره‌گیری از ظرفیت تولید داخلی بخش زیادی از کمبودها توسط تولیدکنندگان و با حمایت بخش‌های مختلف تامین شد که این جلو‌ه‌هایی از تحقق رونق تولید در کشور است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات