۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۴۵۲۲۱

توزیع محلول ضدعفونی با محوریت حوزه علمیه لرستان در سراسر استان

توزیع محلول ضدعفونی با محوریت حوزه علمیه لرستان در سراسر استان
روحانی جهادی لرستان گفت: محلول ضدعفونی سطوح و موادغذایی با همکاری متخصصین و گروه های جهادی تولید و بسته بندی شده و با محوریت روحانیت و حوزه علمیه استان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی طاهرپور، از روحانیون جهادی لرستان، در جمع خبرنگاران از اجرای طرح تهیه و توزیع محلول ضدعفونی معابر، سطوح منازل و ضدعفونی مواد غذایی خبر داد و گفت: این محلول در کارگاه توسط متخصصین تولید و توسط گروه های جهادی بسته بندی و با محوریت روحانیت و حوزه علمیه لرستان توزیع می شود.

وی افزود: این محلول ضدعفونی قابلیت ماندگاری سه روزه بر روی سطوح منزل را دارد و مضرات دیگر محلول های ضدعفونی را ندارد.

حجت الاسلام طاهرپور بیان کرد: برای مداوم بودن و توزیع رایگان محلول ضدعفونی بین مردم به ویژه بین مناطق محروم نیازمند حضور خیرین هستیم.

وی یادآور شد: مجوز تهیه و تولید محلول ضدعفونی فوق از صنعت، معدن، تجارت و معاون غذا و دارو گرفته شده است و توسط مهندس شیمی خرم آبادی در کارگاه شهرک صنعتی  تولید و حوزه علمیه و مدارس علمیه استان لرستان محلی برای توزیع محلول با استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغان خواهد بود و این محلول ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا توزیع می شود.

حجت الاسلام طاهرپور بیان کرد: روحانیون حوزه علمیه استان لرستان با استفاده از این محلول ضدعفونی محلات شهری و روستایی استان را ضدعفونی می کنند و مهم ترین هدف حفظ سلامت مردم و مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: امروز طلاب و روحانیون استان لرستان با حضور سرپرست حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه در لرستان، این محلول ضدعفونی کننده را در بخش زاغه و بین 124 روستا در این بخش توزیع کردند.

حجت الاسلام طاهرپور بیان کرد: محلول ضدعفونی کننده بین همه مدارس علمیه استان لرستان توزیع می شود تا با کمک طلاب و روحانیون هر شهر بین مردم، محلات و مناطق محروم توزیع و برای ضدعفونی خیابان ها و محلات به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: هر لیتر این محلول برای ضدعفونی سطوح قابلیت این را دارد که با 400 لیتر آب مخلوط شود و برای ضدعفونی مواد غذایی هر لیتر با 1000 لیتر آب مخلوط شود تا بتواند ویروس های مختلف را از بین ببرد./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات