۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۴۵۲۷۵
آیت الله اعرافی خواستار شد؛

ضرورت جهاد همگانی برای صیانت از سلامت

ضرورت جهاد همگانی برای صیانت از سلامت
حوزه های علمیه، روحانیت و نهادهای حوزوی با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام دامت برکاتهم، وامدار ملت بزرگ ایران بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی از مردم درخواست کرد برای قطع زنجیره این بیماری هشدار های مسئولان بهداشتی و توصیه های رهبری معظم و مراجع تقلید و علما را جدی بگیرند و با نیروهای انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و همچنان در منزل بمانند تا زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا بطور کامل قطع شود.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین
و صلوات الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین عجل الله فرجه الشریف
شهروندان عزیز قمی، مردم عزیز در همه نواحی شهر سرافراز قم و همچنین بخش ها و روستاهای استان جوانان پرشور و گرامی، دانش آموزان عزیز و دانشجویان ارجمند پزشکان ایثارگر و مقاوم، پرستاران فداکار، زنان و مردان مجاهد حاضر درصحنه، کارکنان ارجمند بیمارستانها، مراکز و خانه های بهداشت گروه های گرانمایه و فعال جهادی، فرهنگی و مردمی، شبکه منسجم طلاب و اساتید عزیز امدادی و جهادی، خیرین و متمکنان بزرگوار امامان محترم جمعه و جماعات
سلام و درود
بهار دل انگیز و روح افزا و درس آموز طبیعت و مبعث شریف پیامبر مهر و محبت و معرفت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را تبریک و شادباش میگویم و بی نهایت از همبستگی و همکاری همه اقشار، بویژه سرداران و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا، اعم از پرستاران پیشگام، پزشکان سرافراز، کارکنان و مسئولان پرتلاش بیمارستانها و گروه های فداکار جهادی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و همه ادارات و نهادهای صنعتی و خدماتی و امدادی و نظامی و امنیتی و انتظامی و قضایی و شهری و استانداری و فرمانداری، در پیشگیری و مبارزه با این بلای جهانگیر سپاسگزارم و نکاتی را معروض میدارم:

۱.متواضعانه عرض میکنم؛ مع الاسف وضع موجود خانه نشینی و رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی و سلامتی هنوز به حد کفایت نرسیده و زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا بطور کامل قطع نشده است و برخی از شهروندان به عمق خطر توجه نمی کنند. جهاد همگانی برای صیانت از سلامت، نیاز به ارتقا و افزایش دارد، لذا خاضعانه تمنا دارم وظیفه شرعی که مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و رهبرمعظم انقلاب اسلامی مدظله العالی - درخصوص رعایت توصیه ها و دستورات مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا - بدان توصیه نموده اند را مورد عمل و اقدام قرار داده و با ماندن درخانه ها، همه ارتباطات حضوری و دیداری و اجتماعات، بجز در حداقل ضروری را قطع نمائید. این توصیه شرعی، بهداشتی و سلامتی امر بسیار مهمی است که بزرگان، اساتید، امامان جمعه، نهادهای حوزوی، جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه های علمیه از آغاز برآن تاکید داشته و دارند.

۲.در این ایام معنوی، از زیارت، توسل، تضرع، دعا و انجام اعمال ماههای مبارک رجب، شعبان و رمضان و همچنین، دستورات بهداشتی، سلامتی و معنوی اسلام غفلت نورزیده و عبادت و نیایش ها را به کنج خلوت خانه ها منتقل نموده، از فرصت پیش آمده، حداکثر استفاده معنوی درتهذیب و تزکیه نفس صورت پذیرد.

۳.لازم است مستمرا از پرستاران و پزشکان و کادر بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی و نظام پزشکی و مشاوره علمی و اسلامی تقدیر و تشکر نموده و در تجهیز و تامین نیازها، از مراکز درمانی و نقاهتگاه ها حمایت شود . این عزیزان درخط مقدم اند و وظیفه همه ما حمایت و تقدیر و تکریم از آنان است.

۴.خیرین و متمکنان و نیروهای مردمی و بسیجی و جهادی و خواهران و برادران فداکار حوزوی و روحانی با تمام توان و هماهنگ با مسئولان در همه زمینه های مورد نیاز و مرتبط، همچون گذشته و در حد توان کمک نمایند، فائق آمدن بر این تنگنا و بلای طبیعی و اجتماعی به عزم عمومی و حضور همه درصحنه دارد و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی چنان است که نیازمند برنامه ریزی جامع و راهبردی و همت و همکاری و فداکاری امروز و فردا از سوی همگان است.

۵.در این شرایط حساس، ضمن عذرخواهی قاطعانه از همه مهمانان و زائران و مسافران، با توجه به شرایط دشوار اقشار آسیب پذیرو نیازمندان، احسان و اطعام های مرسوم بصورت کمک های نقدی و بسته های حمایتی وغذایی به نیازمندان و فقیران جامعه تقدیم شود. پیشنهاد می شودهزینه های جشن ها و مراسم های گوناگون نیز به نیازمندان، فقیران و آسیب دیدگان از این حادثه اختصاص یابد و مردم بایددرکنار دستگاه های مسوول و متولی امداد و رسیدگی به همیاری با آسیب دیدگان و نیازمندان برخیزند.

۶.از مردم انتظار می رود با مسئولان محترم و نیروهای انتظامی و بسیجی دراجرای مقررات و کنترل رفت وآمدهای نهایت همکاری معمول دارند و ازدستگاه های مسئول نیز انتظار میرود مطابق مقررات، بصورت جدی و قاطعانه بر اجرای مقررات و دستورات بهداشتی و سلامت، نظارت و در اعمال آنها اقدام نمایند تا بفضل الهی هرچه زودتر زنجیره سرایت و انتقال این بیماری گسسته شود.

۷.این بلا آزمونی است برای بیداری بشر و توجه بیشتر به مبدا آفرینش و معاد آدمیان و ضمنا آزمونی است برای تلاش و پیشرفت علمی ومیدانی است برای تجلی و شکوفایی فضیلت های اخلاقی و اجتماعی و اسلامی وفرصتی است برای التجاء به حضرت ربوبی و اولیای الهی و تعمیق بصیرت و تقویت روح مقاومت .

انتظار میرود همه این محورهای سازنده مورد توجه قرار گیرد و کشور ما پیشگام حل این مشکل جهانی و حل مشکلات ناشی از آن و تقویت زیر ساخت های پدافند غیر عامل و ترقیات علمی و دانش فنی وجهش اقتصادی شود.

۸.حوزه های علمیه، روحانیت و نهادهای حوزوی با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام دامت برکاتهم، وامدار ملت بزرگ ایران و شما مردم عزیز قم بوده و هستند و برسر میثاق با شما و اسلام و انقلاب و ملت شریف ایران تا پای جان و در همه مراحل و شرایط ایستاده اند و استوار خواهند ماند، نمونه های آن را دیده اید و ان شاءالله استمرار خواهد یافت.

امید است با عنایت الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و الطاف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و جهاد همگانی، ملت بزرگ ایران بر همه مخاطرات ونابسامانی ها و موج ویروس کرونا و پیامدهای آن فائق آید و قله های بلند پیروزی را فتح کند.

خداوند همه درگذشتگان را مورد مغفرت واسعه خود قرار دهد و به بازماندگان محترم صبر و اجر عنایت فرماید و به همه بیماران مبتلایان شفای عاجل ارزانی دارد و این بلا را از ایران و امت اسلامی و جهانیان دور دارد بفضله و کرمه.
حفظکم الله و رعاکم و جعلکم فی درعه الحصینة بفضله و منّه.
/924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات